NPOO projekti – PITANJA I ODGOVORI

  1. P: U natječajnoj dokumentaciji piše da u „Troškove diseminacije rezultata i otvorenog pristupa“ spada „objava znanstvenih knjiga u izdanju ili suizdanju Filozofskog fakulteta u Zagrebu te zbornika skupova održanih u organizaciji ili suorganizaciji Filozofskog fakulteta“. Zanima me znači li to da neće biti moguće predvidjeti troškove objave znanstvenih knjiga kod inozemnih izdavača? Također, iz gore navedene formulacije ne proizlazi nužno da zbornici radova sa skupova trebaju biti u izdanju Filozofskog fakulteta, pa molim pojašnjenje i u vezi toga gdje je točno moguće objavljivati zbornike radova sa skupova.
    O: Nije moguće predvidjeti troškove objave znanstvenih knjiga kod inozemnih izdavača osim ako je riječ o suizdavaštvu s Filozofskim fakultetom u Zagrebu. Zbornici radova skupova trebaju biti u izdavaštvu ili suizdavaštvu s Filozofskim fakultetom u Zagrebu.


  2. P: Smije li suradnik na istraživačkome projektu biti umirovljeni znanstvenik iz inozemstva, koji dakle nije ni pri jednoj instituciji i nije umirovljenik Filozofskoga fakulteta? Prema bilješci 7 iz Poziva (str. 4) takav znanstvenik ne ubraja se u moguće “ostale suradnike”. Da ili ne?
    O: Umirovljeni znanstvenik iz inozemstva može biti suradnik na istraživačkom projektu.


  3. P: Kako će se organizirati dekanovo potpisivanje pisma namjere zaposlenika Filozofskoga fakulteta? Svatko svoje pismo nosi u Urudžbeni ili nekako zbirno? 
    O: Zaposlenici Filozofskog fakulteta ne trebaju imati ovjereno pismo namjere. Pismo namjere namijenjeno je suradnicima sa znanstvenih organizacija i drugih institucija.


  4. P: Mogu li biti na 2 projekta na Filozofskom ako sam već na jednom projektu druge institucije (od 2023.)?
    O: Da, možete. Jedan istraživač može istodobno biti voditelj i/ili suradnik na najviše dva istraživačka projekta, i to kao voditelj jednoga projekta i suradnik na drugome ili kao suradnik na dvama projektima. Pri tome treba voditi računa da se isti rezultat ne može prikazati na više projekata unutar ovog Poziva.


  5. P: Ako sam doktorirala u travnju 2015., ulazi li to u posljednjih 10 godina, ili se deset godina računa od lipnja 2015.?
    O: Posljednjih 10 godina od datuma objave natječaja (16. svibnja 2025.)


  6. P: Možete li mi pomoći oko ispunjavanja rubrike Pokazatelji rezultata projekta u obrascu 2. Radni plan. Naime, kako razlikovati programske pokazatelje i pokazatelje rezultata projekta? Postoji li katalog za to, kao što postoji za rubriku Programski pokazatelji?
    O: Pokazatelj rezultata može biti članak, sudjelovanje/izlaganje na konferenciji itd.


  7. P: U slučaju projekta koji želim prijaviti angažirali bismo pravnika iz Centra za mirovne studije, kao i psihologicu koja se bavi migrantima. Cilj programa razvijanje je sveučilišnog modula i programa cjeloživotnog obrazovanja za prevoditelje u zajednici i stručnjake za kulturnu medijaciju pa smatramo da su nam ovi stručnjaci potrebni. Moja su pitanja:
    • ako oni ispunjavaju Obrazac 5, koji traži odobrenje čelnika njihove ustanove, smatraju li se oni dijelom projektnog tima pa se njima ne može isplaćivati nikakva naknada ili oni to ne ispunjavaju nego njih angažiramo kao konzultante i plaćamo ih iz stavke jedan (trošak istraživanja), iz točke 1 financijskoga plana? Jesu li oni članovi projektnog tima ili su vanjski suradnici? Taj dio iz najtečaja nije nam posve jasan, kad je riječ o stručnjacima koji dolaze izvan institucije.
      • Honorari za suradnike projekta su neprihvatljivi troškovi te ako navedene uvrstite kao suradnike na projektu nećete im moći isplaćivati naknadu.
    • 7,5 posto (zadnja stavka financijskoga plana) otpada na troškove administracije projekta. Trebamo li to ubudžetirati (to je ako je projekt 120 000 eur ukuono 4000 eura) i onda to ostaje FF-u jer FF administrativno vodi projekt? Tko administrira projekt?
      • 7,5% od ukupnog budžeta od 120.000,00 eura iznosi 9.000,00 eura, a ne 4.000,00 te je to sastavni dio budžeta i trebate ga predvidjeti. Iznos ostaje Filozofskom fakultetu jer on administrativno vodi projekt.
    • treba li neki postotak izvodjiti za FF od maksimalnih 120 000 eura ili cijeli taj iznos ide na projekt, a FF će dobiti svoj dio na ovaj iznos?
      • 7,5% od ukupnog budžeta od 120.000,00 eura iznosi 9.000,00 eura, a ne 4.000,00 te je to sastavni dio budžeta i trebate ga predvidjeti. Iznos ostaje Filozofskom fakultetu jer on administrativno vodi projekt.
    • kad se razrađuje budžet, koliko se mora ići u detalje? Npr., ako organiziramo konferenciju za četiri godine možemo predvidjeti koliko će ona okvirno stajati?
      • U budžetu morate predvidjeti sve troškove za razdoblje od 48 mjeseci uključujući i konferenciju koja će se održati za četiri godine.

  8. P: Vezano za simulaciju radnoga plana, koji bi bio barem okvirno datum početka odvijanja projekta?
    O: Projekti kreću 1. listopada 2025. godine.


  9. P: Kada i na koji način dostavljamo dekanu na potpis i pečat obrazac DNSH? Elektonički; putem urudžbenoga? 
    O: Obrazac DNSH za ovjeru dekana možete poslati na e-mail npoo-projekti@m.ffzg.hr. Ovjereni obrazac dobit ćete povratno na e-mail.


  10. P: Vezano za lakše planiranje stavki unutar Financijskoga plana, kako se iskazuju generički troškovi (npr. planirani iznos za povratnu aviokartu Zagreb- neka druga destinacija unutar EU-a; dopušetni iznos hotelskoga smještaja po danu; dopušteni iznos dnevnica u inozemstvu – ako već sad nemamo konkretne informacije o tome, teško je uplanirati za sve 4 godine).
    O: U troškovniku morate iskazati iznos u eurima. Koji će to iznos biti, određuje voditelj projekta prema stvarnim procjenama.


  11. P: Ako se doktorski student Filozofskog fakulteta vodi kao vanjski suradnik, je li prihvatljiv trošak za takvog suradnika ‘1) troškovi istraživanja’ (istraživački rad u arhivu i knjižnici na instituciji u inozemstvu; i ‘3) troškovi usavršavanja’ (konferencije)?
    O: Da, to su prihvatljivi troškovi.


  12. P: Je li prihvatljiv trošak pod ‘2) troškovi opreme’, nabava novog stropnog projektora koji bi se postavio u A-105 pri čemu bi projektni tim koristio tu prostoriju za sastanke i radionice? Time bi se novci izravno uložili u infrastrukturu FF-a i projektor ne bi služio samo projektu već svima na FF-u koji koriste A-105. Soba se inače vodi kao ‘anglistička’. Po ostoj logici bi se moglo obnoviti i računalo u toj sobi.
    O: Ne, navedeno nije prihvatljiv trošak.


  13. P: Može li član tima biti osoba koja unutar 4 godine odlazi u mirovinu (prije isteka trajanja projekta)? Ukoliko može, odnosi li se to na čitavo trajanje projekta ili trajanje aktivnog statusa zaposlenika?
    O: Da, osoba koja unutar 4 godine odlazi u mirovinu može biti član tima. Nakon što djelatnik ode u mirovnu može ostati član projektnog tima, ali o promjeni statusa člana trebate obavezno obavijestiti fakultet, odnosno Ured za znanost i projekt.


  14. P: Ljubazno Vas molim da mi objasnite na koji se način u projektnoj prijavi treba ispisati kompetencije projektnih suradnika koje donose u istraživački tim? Je li dovoljno opisat kompetencije s obzirom na dosadašnje istraživačko iskustvo i/ili treba nabrojati relevantne reference?
    O: U prijavnom obrascu stoji za svakog od suradnika navesti ime, prezime, radno mjesto, odsjek/centar/zavod za zaposlenike i instituciju za vanjske suradnike te objasniti njihovu ulogu u provedbi projekta i kompetencije koje donosi u istraživački tim kako bi recenzenti mogli procijeniti sastav istraživačkog tima.


  15. P: Gdje navodimo popis korištene literature, odnosno ubraja li se to u 20 stranica prijavnog obrasca ili se mogu priložiti na kraju, odvojeno, i ne broji se u ograničenje broja stranica prijavnog obrasca (kao što je to u prijavama na HRZZ natječaje).
    O: Kao što je već navedeno u prijavnom obrascu, najveći dopušteni broj stranica je 20.


  16. P: Treba li za suradnike koji rade u privatnom sektoru to pismo namjere potpisati njihov poslodavac? U ovom konkretnom slučaju se radi o doktorandu koji bi se uključio u projekt, ali bi sav njegov angažman bio nevezan uz trenutni posao i poslodavca i obavljao bi ga izvan redovnog radnog vremena. Dakle, on nije zaposlen na drugom fakultetu, sveučilištu ili institutu, a doktorski studij nije vezan uz njegov posao.
    O: Osobe koje rade u privatnom sektoru same potpisuju Pismo namjere.


  17. P: bi li u prihvatljive troškove ulazila objava udžbenika i vježbenica za poučavanje hrvatskog kao drugog i stranog jezika (troškovi pripreme za tisak i grafičke opreme – dizajn i prijelom publikacije, prijevod, lektura na hrvatskom i stranom jeziku, recenziranje)? Udžbenici i vježbenice temeljili bi se na rezultatima istraživanja, tj. bila bi riječ o konačnom rezultatu istraživanja na području primijenjene lingvistike (riječ je o razradi specifične metodologije poučavanja te bi se svi nastavni materijali empirijski ovjerili u nastavnom procesu te zatim prilagodili prije objave).
    O: Da, u prihvatljive troškove ulaze udžbenici i vježbenice koje bi se temeljile na rezultatima istraživanja. Moraju biti u izdavaštvu ili suizdavaštvu Filozofskog fakulteta u Zagrebu.


  18. P: Želim prijaviti NPOO četverogodišnji projekt kao voditeljica projekta, no jedan potencijala suradnica na projektu nema otvoren Google scholar profil , no ima CRORIS, a druga ima Google scholar profil, no nema CRORIS. Hoćemo li imati zbog toga određenih poteškoća, tj. je li nužno da ih zatražim da otvore CRORIS i Google scholar profil?
    O: Voditelj i suradnici koju su zaposlenici Filozofskog fakulteta u Zagrebu moraju imati Google scholar i CRORIS profile.


  19. P: Također me zanima u kojoj fazi se predaje Prilog4 (praćenje pokazatelja), budući da se tu nalazi rubrika broj projekta, pa nisam siguran je li praćenje pokazatelja potrebno izraditi ako se projekt dobije ili se ovaj dokument treba izraditi i predati zajedno s ostalim dokumentima iz prijave?
    O: Prilog 4 predaje se kod izvještavanja o provedbi projekta.


  20. P: Iz Obrasca 4 je razvidno da obrazac ispunjava ustanova, a ne voditelj projekta jer je ustanova dužna zakonski gospodariti otpadom. Također je razvidno da na kraju obrasca, ustanova treba dati svoj potpis. Ako je ‘prijavitelj’ nositelj projekta, što ne znam jer niste ništa napisali u smjernicama, tko je osoba ovlaštena zastupati Prijavitelja, koja joj je funkcija i tko daje pečat?
    O: Voditelj projekta je predlagatelj te popunjava obrazac 4. Prijavitelj je Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, a ime i prezime osobe po zakonu ovlaštene za zastupanje Prijavitelja je prof. dr. sc. Domagoj Tončinić. Predlagatelj šalje popunjeni obrazac 4. na e-mail npoo-projekti@m.ffzg.hr kojeg ovjerava dekan fakulteta. Ovjereni obrazac predlagatelj će dobiti na e-mail.


  21. P: Prijavni obrazac smije imati maksimalno 20 stranica. Da li u to ulazi i popis citirane literature?
    O: Kao što je već navedeno u prijavnom obrascu, najveći dopušteni broj stranica je 20.


  22. P: Tko potpisuje Obrazac 4 (usklađenost s okolišnim ciljevima)?
    O:Voditelj projekta je predlagatelj te popunjava obrazac 4. Prijavitelj je Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, a ime i prezime osobe po zakonu ovlaštene za zastupanje Prijavitelja je prof. dr. sc. Domagoj Tončinić. Predlagatelj šalje popunjeni obrazac 4. na e-mail npoo-projekti@m.ffzg.hr kojeg ovjerava dekan fakulteta. Ovjereni obrazac predlagatelj će dobiti na e-mail.


  23. P: Je li Doprinos provedbi digitalnih istraživanja obavezan kriterij? Što s istraživanjima koja nemaju digitalnu komponentu?
    O: Doprinos provedbi digitalnih istraživanja je obavezan kriterij.


  24. P: U obrascu za Financijski plan postoji kolona “Obrazloženje opravdanosti pojedine stavke financijskog plana i njezine usklađenosti s ciljevima i radnim planom projekta”. Molim vas pojašnjenje i primjer kako treba izgledati obrazloženje, odnosno koliko dugo i detaljno treba raspisati svaku pojedinu stavku.
    O: Voditelj procjenjuje razinu informacije koju će uključiti u financijski plan te kako će opravdati pojedine stavke financijskog plana i njezine usklađenosti s ciljevima i radnim planom projekta ovisno o aktivnostima projekta.


  25. P: Imam nekoliko pitanja vezanih za prihvatljivost suradnika. Ubrajaju li se u broj od 4(3) suradnika:
    • osobe kojima ističe ugovor za vrijeme trajanja projekta
      • O: Da, ubrajaju se, ako su zaposlenici fakulteta.
    • osobe koje su u trenutku raspisa natječaja na porodiljnom i vraćaju se za vrijeme trajanja projekta.
      • O: Da, ubrajaju se, ako su zaposlenici fakulteta.

  26. P: Zanima me trebaju li vanjski suradnici, a koji nisu zaposlenici sastavnice UniZG ili Visokoga učilišta, tražiti potpis čelnika institucije.
    Primjerice, doktorandica je zaposlenica Osnovne škole i pitam se treba li pismo namjere sadržavati potpis ravnatelja škole.
    O: Pisma namjere suradnika sa znanstvenih organizacija i drugih institucija u Hrvatskoj o sudjelovanju na projektu potpisuju suradnik i čelnik ustanove na kojoj je zaposlen.


  27. P: Prema objavljenim uputama Poziva za financiranje institucionalnih istraživačkih projekata Sveučilišta u Zagrebu Filozofskog fakulteta, jedan zaposlenik FFZG može biti suradnik na dvije prijave/projekta (ili voditelj jedne, a suradnik na drugoj).
    Moje pitanje odnosi se na situaciju u kojoj je zaposlenik FFZG vanjski suradnik na jednoj prijavi Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zadru; može li taj zaposlenik FFZG i dalje biti suradnik na dvije pijave/projekta FFZG?
    O: Da, može. Jedan istraživač može istodobno biti voditelj i/ili suradnik na najviše dva istraživačka projekta, i to kao voditelj jednoga projekta i suradnik na drugome ili kao suradnik na dvama projektima. Pri tome treba voditi računa da se isti rezultat ne može prikazati na više projekata unutar ovog Poziva.


  28. P: Utječe li kako na inicijalni istraživački projekt: (1) napredovanje iz znanstveno-nastavnog radnog mjesta docenta u znanstveno-nastavno radno mjesto izvanrednoga profesora tijekom trajanja projekta; (2) prekid radnog odnosa tijekom provedbe projekte kada su u pitanju suradnici – mogu li oni ostati raditi na projektu ili ih se treba zamijeniti; (3) promjena radnog mjesta voditelja i/ili člana istraživačke skupine (npr. prijelaz s jedne institucije na drugu)?
    O: Ne, napredovanje iz docenta u izvanrednog profesora tijekom trajanja projekta ne utječe na inicijalni istraživački projekt.


  29. P:  Može li voditelj ili suradnik koji je na dva projekta na Filozofskom fakultetu biti suradnik na vanfakultetskim NPOO projektima na drugim sveučilištima? Npr. u Rijeci ili Splitu. Nadalje, ako je suradnik doktorand koji je na Filozofskom fakultetu, ali je zaposlen na drugoj instituciji, znači li to da kao vanjski suradnik može biti na više od dva projekta? Treće: znači li prema ovome tekstu da suradnici koji nisu zaposlenici FFZG-a mogu biti na, takoreći, bezbroj projekata s Filozofskog fakulteta i drugih sveučilišta? Ako da ili ako ne, na temelju kojega propisa?
    O: Da, voditelj ili suradnik koji je na dva projekta na Filozofskom fakultetu biti suradnik na vanfakultetskim NPOO projektima na drugim sveučilištima. Ako je suradnik doktorand na Filozofskom fakultetu, ali je zaposlen na drugoj instituciji, njegova matična institucija odlučuje na koliko projekata može sudjelovati. Suradnici koji nisu zaposlenici Filozofskog fakulteta mogu sudjelovati na onoliko projekata koliko im to dopusti njihova matična institucija/poslodavac.


  30. P: Možete li pojasniti što se podrazumijeva pod „metodologijom“, pod pogl. 6. Poziva, str. 13, točka 1, spominje se „metodologija“, isto tako u postupku vrednovanja (str. 10), no nije jasno misli li se na metodologiju projekta ili istraživačku metodologiju, zato što iz ovako postavljenoga slijedi kao da je projekt = jedno istraživanje, a projekt može imati brojna individualna istraživanja (i to različitih metoda) koja kumulativno donose nove rezultate pod jednom istraživačkom temom do kojih se dolazi provedbom projekta koji ima svoju vlastitu metodologiju (etape, pristup itd.) provedbe, a ta brojna pojedinačna istraživanja mogu imati različite metodologije. O metodologiji čega zapravo govorimo i što točno treba opisati na svim mjestima na kojima se pojavljuje „metodologija“?
    O: Metodologija u kontekstu ovog Poziva odnosi se na skupnu metodologiju koja se primjenjuje u projektnom prijedlogu.


  31. P: Pod „prihvatljivosti troškova“ na nekim se mjestima pojavljuje riječ „osvježenja“, a na nekima „osvježenja“ i „catering“. Tri nedoumice: (1) na što se misli pod „osvježenja“? (2) znači li da tamo gdje piše „osvježenja“, a ne piše „catering“ ne smije biti cateringa, a tamo gdje piše „catering“, a ne piše „osvježenja“, ne smije biti osvježenja? (3) Znači li „catering“ da se hrana poslužuje isključivo na mjestu konferencije odnosno da se zapravo ne smiju organizirati ručci ili večere u npr. restoranima?
    O: Navedeno su prihvatljivi troškovi jedino ako su povezani s organizacijom znanstvenih skupova, okruglih stolova i radionica koje organizira ili suorganizira Filozofski fakultet u Zagrebu.


  32. P: Pod „prihvatljivim troškovima“, npr. pod „troškovi usavršavanja“, stoji da se financira organizacija skupa samo ako je Filozofski fakultet (su)organizator. Dva pitanja: (1) je li važno gdje se skup održava, tj. može li Filozofski fakultet biti financirajući suorganizator skupa na npr. Novom Zelandu, te (2) znači li ovo da se za svaku aktivnost koja se želi (su)organizirati s Filozofskim fakultetom mora tražiti odobrenje uprave ili što takvo slično?
    O: Nije važno gdje se skup održava, ali je važno da je Filozofski fakultet (su)organizator. Za organiziranje takvih aktivnosti vrijede ista interna pravila fakulteta za (su)organiziranje skupova kao i dosad.


  33. P: U pogledu „troškova organizacije“, imaju li inozemni suradnici, npr. iz Njemačke, pravo na dnevnicu plaćenu iz projekta?
    O: Da, inozemni suradnici imaju pravo na dnevnice.


  34. P: U koju rubriku troška spada nabava tonera? Mogu li se toneri uopće nabavljati?
    O: Ako preko projekta nabavljate pisač, toner možete predvidjeti u kategoriji „ostali troškovi“.


  35. P: Može li se u troškovima naći servisiranje opreme koja nije nabavljena preko projekta, npr. neki stariji pisač koji je nabavljen preko nekog drugog projekta?
    O: Ne, servisiranje postojeće opreme nije prihvatljiv trošak.


  36. P: Možete li pojasniti na što se točno odnosi kategorija „neizravni troškovi“ odnosno stavka „troškovi administracije projekata financiranih iz izvora 581“ za provedbu 581 programa? Neobično je da oni iznose tri puta više od „ostalih“ troškova, a nije definirano što znače, te mi nije jasno kako bi ih trebalo upisati u troškovnik.
    O: Kategorija „neizravni troškovi“ odnosno stavka „troškovi administracije projekata financiranih iz izvora 581“ za provedbu 581 programa ostaje Filozofskom fakultetu jer on administrativno vodi projekt.


  37. P: Koji će biti kriteriji za biranje recenzenata i tko to radi? Kako je moguće znati da su s obzirom na temu projekta odabrani primjereni recenzenti?
    O: Povjerenstvo za Programski ugovor određuje recenzente.


  38. P: Na temelju čega se formiraju stavke troška? Je li potrebno sakupljati službene ponude i prilagati uz projekt ili je potrebno dati okvirnu vrijednost s obzirom na tekuće cijene?
    O: Nije obavezno prikupljati službene ponude i prilagati ih uz projekt, ali troškovi trebaju biti realno procijenjeni.


  39. P: Koliko precizan treba biti kada je u pitanju formiranje stavki troška za sljedeće predmete:
    (1) kvantitativno dinamičke kategorije poput nabave literature, uredske opreme, troškova servisa itd.? Je li potrebno staviti okvirnu zbirnu vrijednost ili treba svaki djelić navoditi posebice? Može li se staviti 4000 € za nabavu literature ili je potrebno navesti sve jedinice literature, ista stvar za uredsku opremu, servisiranje opreme itd.?
    (2) teško odredive aktivnosti koje se mogu planirati, ali ovise o brojnim faktorima koji se ne mogu predivdjeti, npr. odlazak na neko usavršavanje za nekog suradnika u trećoj godini? Može li se konstatirati opća aktivnosti i predviđen iznos (npr. 3. godina, 2000 € za usavršavanje za suradnika #2) ili se treba specificirati tko, kada, gdje? I što ako se želi ići na usavršavanje, ali se ne može znati na koje jer uopće nije ni ponuđeno?
    O: Dozvoljeno je navesti zbirnu procijenjenu vrijednost, ali ona mora biti temeljena na realnim i obrazloživim procjenama, i to prema odvojenim kategorijama troška. U tom smislu, nabava opreme, primjerice, različita je kategorija od servisiranja opreme, kao i nabava literature od nabave uredske opreme. Očekuje se da prijavitelj može opravdati procijenjene iznose (npr. putem prethodnih troškovnika, internetskih cijena, kataloga itd.)
    Dopušteno je planirati opće aktivnosti s okvirnim iznosima, no naknadno se treba moći pokazati da je dana aktivnost u skladu s ciljevima projekta, da se odvila u predviđenom okviru i da postoji revizorski trag (putni nalozi, računi, dokazi o sudjelovanju, itd.).


  40. P: Tko ispunjava obrazac za praćenje pokazatelja?
    O: Obrazac ispunjava fakultet.


  41. P: S obzirom na planiranje aktivnosti i prijave na postojeća događanja, kada očekivati rezultate? Odnosno, koji bismo mjesec trebali početi uzimati kao prvi mjesec aktivnosti s obzirom da se prethodno napravljeni troškovi ne mogu pravdati?
    O. Projekti kreću 1. listopada 2025. godine.


  42. P: Je li projekt dobiven na ovom natječaju po sebi pokazatelj (1), cilj (1.1)?
    O: Ne, nije.


  43. P: Što su namjenska/vlastita sredstva, koja se spominju u dokumentu s pokazateljima?
    O: U kontekstu ovog poziva namjenska sredstva ona su sredstva koja se dodjeljuju Pozivom, a vlastita su sredstva ona koja ustanova sama ostvaruje, bez vanjske dodjele, te nisu dio proračuna projekta financiranog iz NPOO-a.


  44. P: Je li u prilogu s pokazateljima greška u 1.1 kod 1.8? Govori se o objavi knjiga a rubrika je o interdisciplinarnosti?
    O: Da, riječ je o pogrešci, pri navođenju pokazatelja navesti kako je navedeno u prilogu, no staviti napomenu.


  45. P: Može li udruga/društvo kao pravna osoba biti (vanjskim) suradnikom i potpisati pismo namjere ili mora biti fizička osoba iz udruge/društva?
    O: Mora biti fizička osoba.


  46. P: Je li moguća i kako funkcionira smjena (vanjskih) suradnika u nekom trenutku u projektu, hoće li se to moći napraviti tijekom trajanja projekta u bilo kojem trenutku i koliko će se to unaprijed morati iskazati (može li biti unutar neke godine projekta ili samo na razini smjene svake godine po godišnjem izvješću)?
    O: Zamjena se može provesti bilo kada tijekom trajanja projekta, ako postoji opravdan razlog i ako to ne ugrožava ciljeve projekta, a o promjeni statusa suradnika trebate obavezno obavijestiti Fakultet, odnosno Ured za znanost i projekte.


  47. P: Je li moguće dodavanje suradnika nakon početka projekta ako se za tim pokaže potreba?
    O: Da, moguće je. Promjene ne smiju utjecati na provedbu projekta. O dodavanju suradnika trebate obavezno obavijestiti Fakultet, odnosno Ured za znanost i projekte.


  48. P: Je li potrebno pismo namjere za suradnika koji je na Sveučilišnom centru za integrativnu bioetiku Sveučilišta u Zagrebu, s obzirom da je riječ o centru Sveučilišta, a ne sastavnice?
    O: Da, potrebno je pismo namjere.


  49. P: Moraju li svi suradnici imati MBZ (matični broj znanstvenika), s obzirom da se nigdje ne traži njegovo iskazivanje u prijavi?
    O: Ne, ne moraju.


  50. P: Dopust suradnika (npr. porodiljni) – treba li se iskazati kod suradnika u projektnoj prijavi?
    O: Nije obavezno, no voditelj je slobodan procijeniti je li informacija relevantna za dani projekt.


  51. P: Ako je knjiga planirana kao trošak, mora li ona biti izdana do kraja projekta ili može biti u pripremi u obliku rukopisa? Može li trošak izdavanja biti naknadno ostvaren? Dodatno, ako je u pripremi, može li sam rukopis biti dokaz ili mora proći recenzije ili dobiti ISBN?
    O: Do kraja projekta knjiga treba biti u prijelomu. Trošak izdavanja ne može biti naknadno ostvaren.


  52. P: dobili smo obrazac iskazane namjere za sudjelovanje za osobe izvan našega Fakulteta, no neki fakulteti imaju svoje obrasce za pismo namjere i inzistiraju da se iskazana namjera njihovih istraživača preda na tom formularu, jer to potpisuje njihov dekan. Pretpostavljam da to možemo prihvatiti i da oko toga neće biti problema pri administrativnoj provjeri.
    O: Da, možemo prihvatiti obrazac iskazane namjere za osobe s drugih institucija.


  53. P: Prijavni obrazac smije imati maksimalno 20 stranica. Uključuje li to i reference (popis literature) korištene u prijavi ili ne?
    O: Da, uključuje.


  54. P: Opis suradnika u prijavnom obrascu je vrlo sažet – znači li to da NE PREDAJEMO postignuća/CV suradnika nego samo glavnog istraživača?
    O: Ne predajete CV suradnika.


  55. P: Ako predlagatelj nema u CroRIS-u upisana sva pozvana i plenarna predavanja, je li ih potrebno upisati?
    O: Potrebno je navesti samo pozvana predavanja.


  56. P: Je li potrebno u CroRIS upisati sve obranjene diplomske radove koje je predlagatelj projekta mentorirao ili je dovoljno navesti podatak? Povod pitanju je različita praksa u evidentiranju takvih podataka jer je bilo i naputaka da mentorirane radove nije potrebno navoditi jer „ionako samo stvaraju privid veće produktivnosti“. Među predlagateljima ima i onih s iskustvom od 20+ godina u mentoriranju, a spiralno uvezani diplomski radovi nisu svim mentorima više ni dostupni.
    O: Ne trebate unositi sve mentorirane radove u CRORIS.


  57. P: Predlagatelj treba navesti radove objavljene u posljednjih pet godina. Uzimamo li u obzir radove objavljene 2020. pa i radove iz 2025. ili pak „samo“ od 2021.?
    O: U prijavnom obrascu traži se broj aktivnih sudjelovanja na međunarodnim znanstvenim skupovima u posljednjih pet godina od datuma objave natječaja (16. svibnja 2025.)


  58. P: molim pojašnjenje potrebe pribaljanja pisma namjere s potpisom institucije ako se radi o primjerice akademicima ili professorima emeritusima s drugih institucija. Treba li akademik potvrdu HAZU za sudjelovanje ili je dovoljno pismo namjere s osobnim potpisom akademika? Isto pitanje odnosi se na prof. emeritusa s primjerice Arhitektonskog fakuteta.
    O: Ako je akademik umirovljenik u tom slučaju sam potpisuje pismo namjere, a ako je pak zaposlenik HAZU-a, onda HAZU potpisuje pismo namjere.


  59. P: Treba li za prijavu ovog projekta ispunjavati obrazac suglasnosti Ureda za projekte? Posebno pitam u vidu opterećenja suradnika radom na projektima (do maksimalno 45% radnog vremena).
    O: Ne, ne treba.


  60. P: Na projektu ćemo imati dosta velik broj suradnika (barem 20), a predviđene projektne aktivnosti su heterogene. U obrascima za prijavu nije predviđena detaljna razrada aktivnosti po suradnicima, već samo objašnjenje uloge svakog suradnika. Koliko taj dio treba biti detaljan? Treba li se navoditi točno tko će sudjelovati u kojoj aktivnosti?
    O: Nije obavezno navoditi, no voditelj projekta slobodan je procijeniti jesu li navedene informacije relevantne za projekt.


  61. P: Ako se kao suradnice na projekt uzmu lektorice, koje nisu u znanstvenom zvanju, trebaju li one imati svoja samostalna istraživanja (istraživačke teme, ciljeve…) ili se pridružuju istraživanju nekoga od suradnika u znanstveno-nastavnom zvanju na njihovim istraživanjima. Očekuje li se od njih znanstveno istraživanje ili samo stručan doprinos?
    O: Očekuje se znanstveni doprinos.


  62. P: Je li prihvatljivo da se kao kvalifikacije i/ili rezultati navode/planiraju stručni radovi?
    O: Ne, nije prihvatljivo jer je riječ o znanstvenom projektu.


  63. P: Može li se prijaviti kao cilj objava sveučilišnog udžbenika, ako to proizlazi iz istraživanja i predstavlja inovaciju nastavnoga sadržaja na nekom kolegiju, odnosno pripremu za nove kolegije u reformiranom programu?
    O: Da, u prihvatljive troškove ulaze udžbenici i vježbenice koje bi se temeljile na rezultatima istraživanja. Moraju biti u izdavaštvu ili suizdavaštvu Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Tisak istih nije prihvatljiv trošak.


  64. P: Trošak za razvoj softvera i baza podataka mora se posebno obrazložiti. Na koji način suradnici projekta dokazuju da nisu kompetentni odraditi taj dio posla na projektu (stranica 8, bilješka 10)? Treba li u tom slučaju priložiti ponudu potencijalnih izvođača?
    O: U obrazloženju nije potrebno formalno dokazivati „nekompetentnost”, nego jasno navesti koje kompetencije nedostaju te pojasniti tehničku složenost zadatka. Nije obavezno prilagati ponude, ali je preporučljivo.


  65. P: Je li potrebno pisati obrazloženje i na pitanja na koja je odgovor “NE” (osim tamo gdje je eksplicitno navedeno da treba kao primjerice na strani 3)?
    Također molim pojašnjenje za pitanja “Je li predviđena oprema, ako je predviđena, u skladu s NRT standardima, odnosno je li priložena okolišna dozvola koja je u skladu sa člankom 95. zakona o zaštiti okoliša? ” te “Je li projektni prijedlog u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom NN 84/21? ” te “Je li projektni prijedlog u skladu sa Zakonom o sustavu civilne zaštite (NN 82/15, 118/18, 31/20, 20/21 i 114/22)?”. Možemo li pretpostaviti da je odgovor na ta pitanja “DA” ako se bavimo aktivnostima koje nemaju veze s okolišem?
    S obzirom da na obrascu nije predviđeno mjesto za naziv projekta, pretpostavljam da samo unosimo podatke o Fakultetu kako ste objasnili.
    O: Ne treba obrazlagati ako je odgovor NE. Da, možete pretpostaviti da je odgovor DA ako projekt ne uključuje takve aktivnosti.


  66. P: Je li financiranje djelatnosti suradnika na projektu s drugih institucija i inozemstva identično kao za suradnike s FF-a? (putni troškovi, smještaj, dnevnice za sudjelovanje na sastancima, radionicama i skupovima i dr.)
    O: Da, identično je.


  67. P: Moraju li sve knjige kupljene iz projektnih sredstava ići u fakultetsku knjižnicu ili se mogu predvidjeti u druge svrhe?
    O: Da, sve knjige kupljene iz projektnih sredstava ići će u fakultetsku knjižnicu.


  68. P: 5 najvažnijih publikacija predlagatelja (Obrazac 1) – misli li se na općenito najvažnije publikacije ili na najvažnije publikacije vezane za projektnu temu / u cijeloj karijeri ili u posljednjih 5 godina?
    O: Misli se općenito na publikacije u cijeloj karijeri.


  69. P: Baze podataka izrađene u sklopu projekta objavljuju se na stranicama FF-a?
    O: Objavljuju se na stranici pojedinog projekta.


  70. P: Kada se otprilike očekuju rezultati vrednovanja natječaja?
    O: Rezultati na razini institucije bit će poznati do 20. srpnja.


  71. P: Koliki je maksimalni broj suradnika iz inozemstva moguće imati na projektu?
    O: Nema maksimalnog broja suradnika.


  72. P: Koliki je maksimalni broj suradnika iz Hrvatske moguće imati na projektu?
    O: Nema maksimalnog broja suradnika.


  73. P: Treba li u radnom planu točno navesti konferencije na kojima namjeravamo predstavljati rezultate projekta?
    O: Ne, nije potrebno točno navesti konferencije na kojima namjeravate predstaviti rezultate projekta.


  74. P: Mogu li neovisni istraživači biti suradnici na projektu?
    O: Da, mogu.


  75. P: Može li trošak izrade web stranice biti prihvatljiv u kategoriji Diseminacija?
    O: Ne, ne može, iz kategorije ostalih troškova (2,5 %) na razini Fakulteta alocirat će se iznos za web stranice svih projekata.


  76. P: Koliko traje projektno razdoblje za koje se podnosi izvještaj?
    O: Izvještaj za projekt se podnosi jednom godišnje.


  77. P: Koliki je maksimalni broj riječi u rubrici Cilj projekta, a koliki u rubrici Opis projekta prijavnog obrasca?
    O: Nema maksimalnog broja riječi, samo maksnimalni broj stranica.


  78. P: Treba li u Letter of Intent naslov projekta biti naveden na engleskom?
    O: Ne, ne treba.


  79. P: Trebaju li Google Scholar profile imati domaći suradnici izvan FFZG i suradnici iz inozemstva?
    O: Google Scholar profile trebaju imati osobe zaposlene na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.


  80. P: U prijavnom obrascu (str. 3) navedeno je pitanje „Provodi li se projekt na teritoriju RH? DA ☐ NE ☐“ Što odgovoriti ako se dio projekta provodi na teritoriji RH, a dio na teritoriji BiH?
    O: Navedite DA te u kučici ispod navedite da se dio istraživanja provodi i na teritoriju BiH.


  81. P: Zašto odgovarate na pitanja samo do 28. svibnja 2025., a poziv je otvoren do 8. lipnja?
    O: Osim očitih ograničenih administrativnih kapaciteta ustanove pretpostavka je da kandidati postavljaju pitanja za potrebe pripreme vlastite prijave, zbog čega se podrazumijeva da su do posljednjeg dana prijave potencijalne nedoumice već razriješene.


  82. P: ljubazno Vas molim da mi kažete jesu li dozvoljeni troškovi plaćanja školarine doktorskog studija za vanjskog suradnika, konkretno za doktorski studij Medicinskog fakulteta u Zagrebu?
    O: Nisu dozvoljeni.


  83. P: Jedna od predviđenih aktivnosti je evaluacija strojnih prijevoda književnih djela u različite svrhe. Kao suradnike na projektu naveli bismo neke književne prevoditelje. Je li im moguće isplatiti honorar za ovaj posao? Bi li to ulazilo u „ostale usluge za provedbu tehničkih ili stručnih poslova koji se smatraju licenciranim djelatnostima“? Je li onda bolje da su te osobe navedene kao suradnici na projektu ili ne, pa da ih se plati kao vanjske suradnike?
    O: Honorari za suradnike projekta su neprihvatljivi troškovi te ako navedene uvrstite kao suradnike na projektu nećete im moći isplaćivati naknadu.


  84. P: Je li za suorganiziranje događaja (radionica, konferencija itd.) s NGO-om također potrebno potpisivanje ugovora o suradnji? Što ako je NGO registriran na adresi Filozofskog fakulteta?
    O: Da, za suorganiziranje je potrebno potpisivanje ugovora u suradnji. To što je udruga registrirana na adresi FF-a ni na koji način ne utječe na sklapanje ugovora o suradnji.


  85. P: Znači li da svaki događaj koji organiziramo ne može imati istaknuti pojedine ustrojstvene jedince Filozofskog fakulteta nego jedino Filozofski fakultet? Ili je moguće istaknuti i same jedinice, npr. „Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu“?
    O: Možete istaknuti i Odsjek naravno uz obavezno označavanje Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Europske unije.


  86. P: S obzirom na to da tisak nije moguće financirati, znači li to da je npr. s De Gruyterom moguće dogovoriti da se iz projekta plate svi radni procesi osim tiska koji bi financirao De Gruyter?
    O: Da, moguće je, ali se treba sastaviti ugovor o suizdavanju.


  87. P: Može li se pod relevantne publikacije voditelja navesti priloge koji još nisu izašli, ali su prihvaćeni za objavljivanje te bi li trebalo priložiti radne rukopise?
    O: U prijavnom obrascu traži se pet najvažnijih publikacija predlagatelja.


  88. P: Kako računati dnevnice za inozemne suradnike koji negdje odlaze? Po njihovim kriterijima ili po našim kriterijima?
    O: Iznos visine dnevnice određuje se prema kriterijima i odluci Vlade Republike Hrvatske.


  89. P: Gdje je moguće zatražiti informacije o sklapanju ugovora o suradnji između dvije institucije?
    O: Informacije vezane uz sklapanje ugovora o suradnji između dvije institucije možete dobiti slanjem upita na e-mail: npoo-projekti@m.ffzg.hr


  90. P: Pitanje je, naime, mogu li prijavitelji čiji će projekti biti prihvaćeni za financiranje računati na to da će im biti dodijeljeno onoliko sredstava koliko navedu u financijskom planu (ukoliko su svi troškovi dopušteni, realno procijenjeni i jasno povezani s predloženim projektnim aktivnostima), kao sto se to čini pri ugovaranju financiranja kompetitivnih medjunarodnu i domaćih projekata. Ili je izglednije da će se svim prijavama odobrenima za financiranje dodijeliti umanjena sredstva kako bi se financiralo sto vise projekata, kakva je dosad u većini slučajeva bila praksa pri financiranju godišnjih institucijskih potpora. Za NPOO projekte predviđa se periodično izvještavanje o ostvarivanju radnog i financijskog plana, pa se prijavitelji mogu pitati sto će učiniti ukoliko zbog umanjenih sredstava neće moći izvršiti pojedine aktivnosti i ostvariti dio projektnih ciljeva. Vjerujem da se pitaju i trebaju li preuveličati pojedine troškove kako bi na kraju dobili minimum potreban za izdvojenje pojedinih aktivnosti, odnosno trebaju li pojedine aktivnosti uopće predvidjeti ako nije izgledno da će ih sve moći financirati.
    O: Troškovi trebaju biti realno procijenjeni. U Pozivu za financiranje institucionalnih istraživačkih projekata stoji (str. 12, točka 4): “Po potrebi Panel može inicirati pregovore s voditeljima projekata o financijskom i radnom planu, a financijske korekcije mogu ići do razine da ne ugrožavaju provedbu radnog plana recenziranog projekta.“


  91. P: U Pozivu, u okviru dopuštenih troškova nije navedena stavka mrežne stranice projekta, iako se to potom traži od projekta. Moje je pitanje: je li usopstava i održavanje mrežne stranice projekta prihvatljiv trošak (smijemo li ga navesti u financijskome planu) i u koju to kategoriju spada (diseminacija?; nešto drugo?)?
    O: Iz kategorije ostalih troškova (2,5 %) na razini Fakulteta alocirat će se iznos za web stranice svih projekata.


  92. P: Može li se za sudjelovanje na organiziranom skupu sudionicima naplaćivati kotizacija? Ako da, kome ta sredstva pripadaju, tko s njima raspolaže i na koji način?
    O: Može. Sredstva prikupljena kotizacijom, umanjena za PDV, dijele se između organizatora i Fakulteta u skladu s postojećom praksom.


  93. P: Mogu li se za studente pokriti troškovi smještaja, hrane i prijevoza za terenska istraživanja u okviru projekta koja će im se računati kao terenska nastava?
    O: Ne mogu.


  94. P: Jesu li troškovi avionskih karata, smještaja i dnevnica za suradnike iz inozemstva prihvatljiv trošak u okviru terenskih istraživanja?
    O: Jesu u RH, a ako je u nekoj drugoj državi mora biti obrazloženo i ovisi o prostoru projektnog istraživanja.


  95. P: Da li se iznajmljivanje kombija za potrebe terenskog istraživanja može podvesti kao trošak puta u kategoriji 1 (Troškovi istraživanja)?
    O: Može, ako je to potrebno za provedbu znanstvenog istraživanja i u skladu s brojem suradnika na projektu. Kombi se ne može koristiti za prijevoz studenata koji su na terenskoj nastavi.


  96. P: Mogu li se u troškove diseminacije uključiti i troškovi za objavu ilustracija (autorska prava, objava arhivskih materijala)?
    O: Da, mogu. Nije dozvoljen jedino trošak samog tiska.


  97. P: Mogu li se suradnicima koji su zaposlenici stranih institucija također isplaćivati svi troškovi istraživanja (npr. troškovi puta, smještaja i dnevnica, članarine u knjižnicama i arhivima), troškovi usavršavanja (aktivno sudjelovanje na skupovima, različiti programi usavršavanja) i troškovi diseminacije (lektura i prijevod na strani jezik)?
    O: Na zaposlenike stranih institucija koji su suradnici na projektu primjenjuju se jednaka pravila kao i za suradnike s matične institucije.


  98. P: U okviru projekta planiramo sudjelovanje u jednoj ljetnoj školi koja kao oblik plaćanja kotizacija i ostalih troškova prihvaća samo plaćanje karticom. Hoće li se takvi troškovi moći refundirati istraživaču preko putnoga naloga?
    O: Moguće je refundirati preko putnog naloga.


  99. P: Na sastanku u petak najavljeno je da ćemo dobiti informaciju koliki bi paušalni trošak svi prijavitelji trebali predvidjeti za izradu i održavanje mrežne stranice projekta. Imate li možda tu informaciju? Pišemo li taj iznos pod troškove diseminacije?
    O: Iz kategorije ostalih troškova (2,5 %) na razini Fakulteta alocirat će se iznos za web stranice svih projekata.


  100. P: ljubazno molim informaciju u vezi s računalnom opremom – možemo li samostalno naručivati opremu i kupovati? Naravno, potrebno je imati račun.
    O: Narudžba računalne opreme obavljat će se centralizirano preko javne nabave.


  101. P: U projektnom planu nam je isporučiti tri knjige (jedan zbornik radova i dvije monografije) direktno vezane za projekt. Zbornik radova će dakako biti objavljen kod FF Pressa u otvorenom pristupu. Druge dvije monografije će biti pisane na engleskom jeziku i imaju šanse biti objavljene kod stranih izdavača, što nam je od izrazite važnosti budući da prijedlog novih nacionalnih kriterija za napredovanje propisuje citiranost u indeksiranim bazama, a objavljivanja kod takvih izdavača nam pospješuje tu mogućnosti (kao i vidljivost samog Fakulteta). Zanima nas: mogu li se te dvije monografije koje će direktno proizaći iz projekta biti prikazane kao njegov rezultat — što one svakako jesu te će biti spremne za tisak do isteka projekta — iako za njih neće biti predviđena nikakva sredstva za diseminaciju niti će biti objavljivane kod FF Pressa? Ili, kraće: mogu li se kao rezultat projekta prikazati knjige koje će proizaći iz rada na projektu, ali neće biti financirane iz budžeta projekta? (Analogno načinu na koji se u sklopu projekta objavljuju članci, čije objavljivanje nije financirano iz projektnih sredstava.)
    O: Sukladno s Prilogom 1., navedene knjige spadale bi pod ukupan broj knjiga objavljenih u ugovornom razdoblju.


  102. P: Jedna aktivnost na projektu odnosi se na izradu web stranice s bazom podataka. Baza podataka potrebna nam je za istraživački rad na prikupljanju i usustavljivanju terminologije i anotirane bibliografije povezane s temom projekta. (Jedan od ciljeva nam je upravo izrada takve baze.) Budući da je na sastanku 23.5.2025. rečeno da se troškovi izrade web stranica vode kao troškovi diseminacije, zanima nas je li prihvatljivo troškove izrade baze podataka voditi kao trošak istraživanja? (U Pozivu za financiranje projekata je navedeno kako u troškove istraživanja spada i “razvoj softvera i baza podataka koji su u funkciji istraživanja ili proizlaze iz istraživanja”.)
    O: Razvoj baze podataka, kao programskog rješenja, je prihvatljiv trošak istraživanja. Na sastanku 23. 5. 2025. rečeno je da će se definirati iznos i izvor troška za web stranice svih projekata, te će se on alocirati iz kategorije ostalih troškova (2,5 %) na razini Fakulteta.


  103. P: Je li definirano *minimalno* trajanje istraživačkog boravka (putovanja) vezanoga za “prikupljanje podataka i istraživački rad na terenu, u laboratorijima, arhivima i knjižnicama i u drugim institucijama u tuzemstvu i inozemstvu”? (Citirana formulacija se tiče prihvatljivih troškova istraživanja kako su opisani u Pozivu za financiranje.)
    O: Nije.


  104. P: Ako imam suradnika iz inozemstva, treba li on imati Croris profil?
    O: Ne treba.


  105. P: Mogu li pitati kadrovsku za potvrdu da sam bila na porodiljnom i to priložiti (inače mi je prošlo više od 10 godina od stjecanja doktorata)?
    O: Možete.


  106. P: u propozicijama Natječaja navedeno je da “na projektu mogu biti angažirani i znanstvenici s drugih institucija u tuzemstvu i inozemstvu te ostali stručnjaci koji iskustvom i kompetencijama pridonose provođenju projekta i doktorandi koji nisu zaposlenici Fakulteta.”, a u fusnoti da “U ostale suradnike ubrajaju se umirovljeni profesori Filozofskog fakulteta u Zagrebu te zaposlenici različitih ustrojstvenih jedinica Fakulteta koji nisu na znanstveno-nastavnim, nastavnim i suradničkim radnim mjestima (npr. Knjižnice).” U fusnoti 14 navedeni su i samostalni istraživači. Mogu li na projektu suradnici biti umirovljenici koji nisu umirovljenici Fakulteta već drugog znanstvenog područja i zavoda i stručnjaci su za to područje?
    O: Mogu.


  107. P: Tko sve ima status samostalnog istraživača?
    O: Prema Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja samostalni istraživači jesu znanstveni savjetnici, viši znanstveni suradnici i znanstveni suradnici.


  108. P: Ako osoba trenutačno nije u radnom odnosu, što navodimo pod instituciju u pismu namjere? Može li ta osobi biti suradnikom?
    O: Nezaposlena (ili u drugom smislu osoba bez institucionalne afilijacije) potpisuje pismo namjere u vlastito ime.


  109. P: Mjerljivi pokazatelji ostvarenja rezultata projekta (navesti popis očekivanih rezultata i mjerljivih pokazatelja uspješnosti provedenih istraživanja, objasniti njihov doprinos programskim pokazateljima navedenima u Prilogu 1. Katalogu ciljeva i pokazatelja te poveznicu s ciljevima i radnim planom projekta). Nije nam jasno što su rezultati a što mjerljivi pokazatelji projekta.
    O: Rezultati su konkretni ishodi projekta (npr. objavljen rad, izrađen alat), a mjerljivi pokazatelji brojčani su ili opisni dokazi da su ti rezultati ostvareni (npr. broj radova, broj korisnika alata).


  110. P: Ljubazno Vas molim da mi kažete jesu li opravdani troškovi honorara za vanjske suradnike koji će testirati pacijente u bolnici. I jesu li opravdani troškovi honorari za studente koji će terenski testirati kontrolne ispitanike?
    O: Honorari za suradnike projekta su neprihvatljivi troškovi te ako navedene uvrstite kao suradnike na projektu nećete im moći isplaćivati naknadu. Rad studenata preko studentskog ugovora na pomoćnim istraživačkim poslovima kao što su anketiranje, intervjuiranje, kodiranje, transkribiranje i sl. je prihvatljiv trošak.


  111. P: izrađujemo plan rada 4godišnjeg projekta. Ako projekt kreće s 1. listopadom 2025. godine bi logično trebalo rasporediti kalendarski 2025/26, 2026/27, 2027/8, 2028/29. Projekt bi onda trebalo završiti zadnji dan u rujnu 2029.?
    O: Da, sredstva se dodjeljuju za projekte u trajanju od 48 mjeseci.


  112. P: u obrascu radni plan, mogu li se umetati ciljevi iznad brojke 4 ili ciljeve treba ograničiti unutar zadanih kućica kojih je 4?
    O: Mogu se umatati ciljevi iznad brojke 4.


  113. P: Treba li navesti i u ciljevima projekta nabavu računala i pokriće troškova izrade doktorata za doktorandicu na projektu?
    O: Troškovi projekta nisu ciljevi.


  114. P: molim informaciju vezano uz suradnicu na projektu koja je ujedno i doktorandica na našem Odsjeku. S obzirom da će dio njenog doktorskog rada biti izrađen u sklopu aktivnosti planiranog projekta, možemo li taj doktorski rad staviti kao rezultat projekta?
    O: Da, možete.


  115. P: U pitanju 79 odgovor je da Google Scholar moraju imati zaposlenici FF-a. Moraju li domaći suradnici izvan Filozofskog imati Google Scholar profil ili je dovoljna Croris poveznica?
    O: Google Scholar moraju imati zaposlenici Filozofskog fakulteta.


  116. P: Treba li u Crorisu biti iskazan MBZ za doktoranda koji nije zaposlen na Filozofskom?
    O: Ne, ne treba.


  117. P: Da li je prihvatljivo pismo namjere s elektronskim potpisom?
    O: Da, prihvatljivo je.


  118. P: Da li voditelji inicijalnih istraživačkih projekata mogu biti viši asistetni? Zbunjuje me dio “zaposlenici na nastavnim radnim mjestima s doktoratom znanosti.”
    O: Ne, ne mogu. Viši asistenti su zaposleni na suradničkim radnim mjestima.


  119. P: Koja je preporuka vezano uz navođenje 4 suradnika na istrazivacki projekt od kojih je jedna osoba trenutno asistentica na HRZZ projektu, ali joj ugovor istice za dvije godine, tj. na pola trajanja NPOO projekata.
    O: Navedite je kao suradnika na projektu.


  120. P: Razumijem da sada, u trenutku prijave, imenovanje 4 suradnika (1 voditelj, 2 stalno zaposlene osobe u znanstveno-nastavnim zvanjima na FFZG i asistentice s trenutno vazecim ugovorom s FFZG) zadovoljava kriterij za prijavu prijekta, medutim sto nakon dvije godine kada kolegici asistentici istekne ugovor? Ako mlada kolegica ne dobije novi ugovor s FFZG ona moze biti “premjestena” u ostale suradnike, ALI projekt u tome trenutnu ostaje na 3 osobe s FFZG (1 voditelj + 2 suradnika) te nas zanima kako ce zbog toga biti evaluiran u godisnjim izvjestajima za 3. i 4. godinu.
    O: Ako tijekom trajanja projekta zbog prekida radnog odnosa ostanete bez jednog člana projektnog tima dužite ste naći zamjenskog člana. Sastav projektnog tima ni na koji način ne smije utjecati da ishode projektnih ciljeva. O promjeni statusa suradnika trebate obavezno obavijestiti Fakultet, odnosno Ured za znanost i projekte.


  121. P: Mogu li se suradnicima koji su zaposlenici stranih institucija također isplaćivati svi troškovi istraživanja (npr. troškovi puta, smještaja i dnevnica, članarine u knjižnicama i arhivima), troškovi usavršavanja (aktivno sudjelovanje na skupovima, različiti programi usavršavanja) i troškovi diseminacije (lektura i prijevod na strani jezik)?
    O: Suradnicima stranih institucija mogu se isplaćivati troškovi istraživanja i usavršavanja. Troškovi lekture i prijevoda na strani jezik mogu se isplatiti samo za autorske i koautroske radove zaposlenika.


  122. P: Jedan od planiranih rezultata projekta jest izrada radnog rukopisa knjige za čiju ćemo izradu provesti terenska, arhivska i bibliotečna istraživanja, uključena u financijski plan projekta. Ljubazno molimo pojašnjenje podrazumijeva li se da radni rukopis na kraju projekta mora biti i tehnički pripremljen za tisak (grafički prelomljen), iako za navedene troškove (prijelom, lektura, uredništvo, recenzije i sl.) ne planiramo tražiti financijska sredstva u okviru prijave?
    O: Ako je planirani rezultat projekta izrada radnog rukopisa onda taj cilj mora biti ostvaren na kraju projekta.


  123. P: Jesu li APC (article processing charges) prihvatljivi troškovi u kategoriji diseminacije?
    O: Da, jesu.


  124. P: Mogu li se neutrošena sredstva u nekoj kategoriji prenositi u sljedeću godinu, npr. usavršavanje, sudjelovanje na skupu?
    O: Da, mogu.


  125. P: lijepo molim informaciju je li stavka ostalih troškova obavezna stavka i trebamo li predvidjeti svih 2,5 %. Ako će se iz te stavke fakultetski pokrivati troškovi izrade web stranica za projekte, slijedilo bi da je to onda obavezna stavka, no iznos od 2,5 % je različit za projekte koji traže razlilit iznos, zar ne? Znači li to da zapravo Fakultet uzima i tih 2,5 % (ako smo tu predvidjeli samo izradi web stranice) i onih 7,5 % za neizravne troškove. Jednostavno mi se čini da je transparentije reći svotu koju trebamo planirati za izradu web-stranice.
    O: Predlagatelj projekta treba predvidjeti 2,5% u kategoriji ostalih troškova, pri čemu iznos za trošak web stranice može biti i manji od iznosa koji će predstavljati tih 2,5%. Ostali iznos ostat će voditeljima projekta na raspolaganju.


  126. P: U sklopu projekta planirano je istraživanje arhivske građe odsjeka, u pogledu katalogizacije, digitalizacije i organizacije građe za što su planirani konkretni rezultati i zrađena baza podataka/digitalna zbirka, kao i nastavni aspekt uključenjem studenata u proces. Prilikom izvođenja aktivnosti predmeti bi se trebali i primjereno pohraniti, za što će biti potrebno naručiti arhivsku opremu (beskiselinske kutije, mape, papir i sl.). Bi li takav trošak u prijavi trebao biti planiran kao trošak istraživanja ili trošak opreme?
    O: Arhivska oprema koju spominjete može predvidjeti u kategoriju OSTALI TROŠKOVI – sredstva za uredski materijal, poštanske troškove i druge troškove koji su u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nepredvidivi, a moguće ih je opravdati kao nužne za provedbu projektnih aktivnosti.


  127. P: jedna suradnica na projektu je upisana na doktorski studij na Filozofskom, a inače trenutačno radi na zamjeni u jednoj školi. Treba li suglasnost ravnatelja za sudjelovanje na projektu?
    O: Ako suradnica ima sklopljen ugovor o radu u školi, treba.


  128. P: U odgovoru 34. navodite da je toner stavka koja pripada ostalim troškovima. U odgovoru 99. da će se iz kategorije ostali troškovi alocirati iznos za web stranicu. Ljubazno molim odgovor na sljedeće pitanje: iskazujemo li trošak izrade web stranice kao zasebnu stavku unutar troškova jer je jedna od aktivnosti projekta, ili iskazujemo samo cjelokupni trošak te stavke, a stranicu navodimo u obrazloženju troškova (opisu), zajedno s drugim mogućim troškovima iz kategorije?
    O: Ostale troškove nije potrebno razrađivati na zasebne stavke, dovoljno je obrazložiti u opisu.


  129. P: Možete li nam reći postoji li neki krajnji rok za slanje obrasca 4. Usklađenosti projektnog prijedloga s načelom ne nanosi bitnu štetu Vama na za to predviđenu adresu za NPOO projekte?
    O: Molimo potencijalne prijavitelje da dokumentaciju koju treba ovjeriti dekan dostave na adresu npoo-projekti@m.ffzg.hr najkasnije do 4. lipnja 2025.


  130. P: U obrascu 4 razumijemo da se stavlja odgovor NE kada se nešto ne odnosi na projekt, ali u dijelu gdje se postavlja pitanje o opremi (je li ona u skladu s NRT standardima), treba li staviti odgovor DA ako se nabavlja elektronička oprema poput prijenosnoga računala, tableta i skenera (uobičajena uredska računalna oprema)?
    O: Ako će se nabavljati elektronička oprema poput prijenosnoga računala, tableta i skenera (uobičajena uredska računalna oprema) kao odgovor trebate staviti NE.


  131. P: Je li do 28.5. bilo potrebno na bilo koji način najaviti prijavu projekta.
    O: Nije potrebno, no molimo potencijalne prijavitelje da dokumentaciju koju treba ovjeriti dekan dostave na adresu npoo-projekti@m.ffzg.hr najkasnije do 4. lipnja 2025.


  132. P: Trebaju li suradnici na projektu koji nisu zaposlenici Filozofskog fakulteta imati Google Scholar profil – da ili ne?
    O: Ne.


  133. P: Može li se pod prihvatljive troškove računati sudjelovanje na konferenciji za vanjske suradnike, može li takvo sudjelovanje biti financirano sredstvima projekta?
    O: Ako je riječ o domaćoj konferenciji, sudjelovanja na konferencijama financiraju se i za vanjske suradnike, uključujući samostalna izlaganja. Međutim, sudjelovanja na konferencijama u inozemstvu mogu biti financirana za vanjske suradnike jedino ako je riječ o koautorskim izlaganjima s nekim od projektnih suradnika s Filozofskog fakulteta. Konferencije neće biti pokrivene u slučajevima kada vanjski suradnik na konferencijama u inozemstvu izlaže samostalno.


  134. P: S obzirom na uvjet neponavljanja rezultata na dva NPOO projekta, možete li potvrditi da stoji logika da bi se sudjelovanje s izlaganjem s jednoga projekta na konferenciji koja se igrom slučaja organizira s drugog projekta tretiralo kao dva različita rezultata? Po logici stvari bi se nužno moralo tretirati kao različiti rezultati, no za svaki slučaj upućujem pitanje.
    O: Da, riječ je o dvama različitim rezultatima.


  135. P: Na sastanku u petak više je puta naglašeno da se rezultati projekta mogu vezati isključivo uz jedan projekt, ali je isto tako bilo nekoliko upita o slučajevima kada je knjiga (kao sinteza dugogodišnjih istraživanja) rezultat i istraživanja iz NPOO izvora i HRZZ-a (npr. HRZZ je odobrio troškove prijeloma knjige, a iz NPOO-a zatražili bi se izvori lekture i korekture). Mogu li se dakle tražiti sredstva iz različitih izvora (ali posve različiti troškovi) i može li se objavljena knjiga pridružiti kao rezultat obama projektima?
    O: Ne mogu se tražiti različiti izvori financiranja za isti rezultat projekta.


  136. P: Također, zanima me da li ovaj dio prihvatljivih troškova: trošak stimulacija za ispitanike i naknade za vanjske suradnike pri prikupljanju podataka za sudjelovanje u istraživanju te osvježenja za sudionike grupa koje sudjeluju u istraživanju, npr. da mi možemo isplatiti naknadu vanjskim suradnicima iz uključenih institucija koji će biti uključeni u provođenje projekata (ali nisu dio projektnog tima), te da možemo dati i stimulacije samim sudionicima projekata (mladi koji bi sudjelovali u procesu kreiranja, provedbe i sudjelovanja u projektu) u obliku nekih poklon bonova ili slično.
    O: Honorari za suradnike projekta neprihvatljivi su troškovi te ako navedene uvrstite kao suradnike na projektu, nećete im moći isplaćivati naknadu. Prihvatljivi trošak jest trošak stimulacija za ispitanike i naknade za vanjske suradnike pri prikupljanju podataka za sudjelovanje u istraživanju te osvježenja za sudionike grupa koje sudjeluju u istraživanju.


  137. P: U sklopu projekta planirana je izrada zasebne web stranice s digitalnom zbirkom kao jednim od rezultata projekta. Zbirka, dakle, neće biti dio web stranice projekta, iako će na njoj biti naznačena poveznicom. Može li se ovaj trošak pokazati odvojeno od web stranice projekta (za koji smo upućeni da ide pod ostale troškove; 2,5%), odnosno planirati u okviru troškova diseminacije rezultata i otvorenog pristupa?
    O: Ovakav trošak se može predvidjeti u kategoriji troška programiranja – izrada digitalne zbirke.


  138. P: Za potrebe istraživanja htjeli bismo potpisati ugovor o suradnji s arhivskom institucijom (HDA) koji bi omogućio istraživačima snimanje arhivske građe i druge usluge prema sniženim naknadama, u obliku plaćanja godišnjeg paušala. Ovakva praksa već je provedena u sklopu nekih HRZZ projekata i jako dobro funkcionira, a opcija je puno povoljnija nego da se predviđaju troškovi u okviru redovnih usluga za svakog suradnika posebno. Hoće li ovo biti moguće napraviti i u okviru ovog projekta te možemo li stoga kod troškova istraživanja uključiti i ove iznose.
    O: Da, ova vrsta troška je predviđena u kategoriji troška istraživanja.


  139. P: Za potrebe istraživanja htjeli bismo potpisati ugovor o suradnji s arhivskom institucijom (HDA) koji bi omogućio istraživačima snimanje arhivske građe i druge usluge prema sniženim naknadama, u obliku plaćanja godišnjeg paušala. Ovakva praksa već je provedena u sklopu nekih HRZZ projekata i jako dobro funkcionira, a opcija je puno povoljnija nego da se predviđaju troškovi u okviru redovnih usluga za svakog suradnika posebno. Hoće li ovo biti moguće napraviti i u okviru ovog projekta te možemo li stoga kod troškova istraživanja uključiti i ove iznose.
    O: Da, ova vrsta troška je predviđena u kategoriji troška istraživanja.