Knjižnica Filozofskog fakulteta počet će obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige 2022. predavanjima dr. sc. Lane Molvarec naziva “Što je čitanje i kako suvremena znanost o književnosti pristupa čitanju?“, koje će se održati 26. listopada od 17 do 18 sati u Knjižnici, te predavanjem dr. sc. Anite Peti-Stantić naziva “Čitanje i čituckanje: zanovijetanje iz zamke“, koje će se održati 27. listopada od 9 do 10 sati u Knjižnici.
- O predavanju dr. sc. Lane Molovarec:
“Korisnost beskorisnog” (N. Ordine) odupire se pogledu na korisnost kroz logiku profita te će se, u skladu s Ordineovom sintagmom, čitanje promatrati kroz humanističku korisnost koja pridonosi kulturnom i duhovnom razvoju pojedinca. Kako adolescentska književnost pridonosi kulturnom i duhovnom razvoju mladih čitatelja? Pokušat će se odgovoriti na to pitanje kroz prikaz ključnih problema koja otvaraju brojna djela adolescentske književnosti: (ne)znanje, (ne)sigurnost, odgoj, razvoj, autoritet, identitet. Kako čitati adolescentsku književnost? Je li adolescentska književnost “jednostavna”?
Predavanje će se održati u srijedu 26. listopada od 17 do 18 sati u Konferencijskoj dvorani na 2. katu Knjižnice.
- O predavanju dr. sc. Anite Peti-Stantić:
U interaktivnom predavanju će biti govora o tome na koji se način čitanjem razvija ljudski mozak, ali i o tome koje su svrhe čitanja danas. Primarno će biti govora o razlici između površinskog i dubinskog čitanja te o širini i dubini vokabulara kojie su prediktor čitateljske sposobnosti, ali i uspješnosti u sporazumijevanju općenito. Posebno će se istaknuti važnost proširivanja i produbljivanja općeg intelektualnog vokabulara te će biti govora o strategijama za postizanje osobnoga napretka tijekom visokog obrazovanja.
Predavanje će se održati u četvrtak 27. listopada 2022. od 9 do 10 sati u Konferencijskoj dvorani na 2. katu Knjižnice.
Predavanja su otvorenog tipa, svi ste dobrodošli!
Mjesec hrvatske knjige 2022.
Ovogodišnji Mjesec hrvatske knjige posvećen je mladima jer je upravo 2022. godina proglašena Europskom godinom mladih. Tema glasi Generacija K, čime se aludira na postojeće podjele generacija (generacija Y, generacija Z…), a stavlja naglasak na dva ključna pojma – knjigu i knjižnicu. Tom temom želi se skrenuti pozornost na prilagodbu knjižnica potrebama novih generacija, ali i ukazati na specifična obilježja današnjih mladih – mobitel u ruci, ekološka osviještenost, kao i osamljenost i zabrinutost – te istaknuti kako im knjižnica odnosno knjiga može pomoći.
Izabran je moto Misli na sebe – čitaj!