Pozivamo vas na Dan EU projekata koji će se održati u četvrtak 17. listopada u Vijećnici Filozofskog fakulteta s početkom u 12:30 sati.

Na događanju će biti predstavljeni projekti Filozofskog fakulteta koji su/financirani sredstvima fondova EU-a.

Dan EU projekata organiziramo u sklopu Dana otvorenih vrata EU projekata Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije te u sklopu #ErasmusDays.

Na Danu ćete imati priliku:

  • vidjeti zanimljive prezentacije o uspješnim projektima s našeg fakulteta
  • umrežiti se s kolegama te učiti na njihovu primjeru.

Cilj je ovog događaja potaknuti aktivno sudjelovanje i razmjenu ideja među svim zainteresiranima, posebice onima koji možda nisu imali priliku razmotriti sudjelovanje u EU projektima.

    • Program događanja dostupan je na poveznici

U nastavku možete pročitati više o projektima koji će biti predstavljeni:

Prof. dr. sc. Nives Mikelić Preradović

eSL4EU – e-Service Learning for more digital and inclusive EU Higher Education systems

Projekt eSL4EU (2021–2024) odvija se u suradnji Sveučilišta Silesia (Poljska), Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Sveučilišta Matej Bel (Slovačka), Politehnica University of Bucharest (Rumunjska) i Sveučilišta LUMSA (Italije). Usmjeren je na akademske nastavnike koji planiraju integrirati e-društveno korisno učenje (e-DKU) u nastavu. Cilj je povećati društvenu odgovornost institucija visokog obrazovanja promicanjem upotrebe e-DKU-a za usavršavanje vještina studenata, stvarajući pozitivan učinak na lokalnu zajednicu.

Smjernice, okvir dizajna i ideje za implementaciju e-DKU-a u akademsku nastavu: https://mod.srce.hr/course/view.php?id=487. Tečaj je licenciran pod CC BY-NC-SA 4.0. Svi interaktivni materijali su dostupni za ponovnu upotrebu nastavnicima u online nastavi.

Na webu projekta (https://e-sl4eu.us.edu.pl/en/home/) u otvorenom pristupu nalaze se svi materijali nastali tijekom projekta.

SLIDE – Service-Learning as a pedagogy to promote Inclusion, diversity and Digital Empowerment

Projekt SLIDE (2022–2024) povezuje društveno korisno učenje s digitalnim osnaživanjem u svrhu promicanja uključivosti. E-tečaj za studente razvijen je radi senzibiliziranja za digitalnu uključenost i za razvoj njihovih digitalnih kompetencija, dok je e-tečaj za akademske nastavnike usmjeren inovativnoj upotrebi novih tehnologija u nastavi kroz dizajn iskustva učenja.

Partneri

    • UCSIA – Belgija
    • Filozofski fakultet UniZg – Hrvatska
    • Erasmus Universiteit Rotterdam – Nizozemska
    • Hochschulnetzwerk Bildung durch Verantwortung – Njemačka
    • Universitatea Politehnica din Bucuresti – Rumunjska
    • Pädagogische Hochschule Wien – Austrija
    • Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystirci – Slovačka
    • LUMSA sveučilište – Italija
    • EASLHE – Belgija

Na webu projekta (https://www.slide-erasmus.eu/) u otvorenom pristupu nalaze se svi materijali nastali tijekom projekta.

CIVENHANCE – E-Service Learning for Boosting Academic Civic Engagement in Rural Areas

Projekt CIVENHANCE (2024–2027) ima za cilj poticanje studentskog angažmana u zajednici kroz e-društveno korisno učenje (e-DKU-a) u ruralnim zajednicama te priznavanje rada u zajednici u akademskim rezultatima studenata. Na projektu će se razviti: a) modularni mješoviti tečajevi za akademske nastavnike i studente korištenjem transdisciplinarnog pristupa, e-DKU-a i suradničkog online međunarodnog okruženja za zadovoljavanje zajedničkih društvenih izazova; b) tečaj za potporu angažmanu nastavnika u zajednici; (c) virtualna platforma za pronalaženje partnera koja će ojačati veze između ruralnih zajednica i sveučilišta.

Partneri

    • Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystirci – Slovačka
    • Filozofski fakultet UniZg – Hrvatska
    • LUMSA sveučilište – Italija
    • Sveučilište Ramon Llull – Španjolska
    • Sveučilište Balearskih otoka – Španjolska
    • Pädagogische Hochschule Wien – Austrija

Prof. dr. sc. Sanja Seljan

Edu-fit – Inclusive social education fit for healthy life-style: preventing obesity in young adults Edu-fit

Digitalno okruženje i pristup višejezičnim informacijama o zdravlju kroz online multimedijske izvore, predmet su ovoga projekta. U ovome Erasmus+ projektu sudjeluje šest zemalja, odnosno sveučilišta iz Hrvatske, Slovenije, Slovačke, Portugala, zatim sveučilišna bolnica KBC Rebro i partner udruga iz Norveške te uključuje.  Osnovni cilj EDU-FIT projekta je stvaranje trajnih metoda i praksi za razvoj zdravog načina života i prevenciju pretilosti mladih u sveučilišnom okruženju.

Rezultati projekta uključuju izradu online multimedijskog interaktivnog priručnika na šest jezika, podizanje svijesti o važnosti zdravlja, analizu korištenja izvora informacija i tehnologija u digitalnom okruženju te izradu izbornog kolegija usmjerenog na povećanje svijesti o važnosti zdravlja.

Za kraj: svi putevi vode do zdravlja – osvijestimo brigu o zdravlju i omogućimo svima višejezični pristup informacijama i digitalnom sadržaju u brizi o zdravlju!

Web stranica projekta: https://sites.google.com/g.uporto.pt/edu-fit

Prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek

IntegratEU – Ljetne škole o zaštiti okoliša, održivosti i ekološkom ponašanju za potporu integracije i uključivanja migranata i izbjeglica u visoko obrazovanje – unaprjeđenje kompetencije sveučilišnih nastavnika

Svrha je ovog projekta pomoći socijalno ugroženim skupinama, izbjeglicama i migrantima (s naglaskom na one iz Ukrajine), koji, dok prebivaju u EU i studiraju na europskim sveučilištima, nisu na najučinkovitije načine integrirani u europska društva i trebaju adaptivnu podršku. Stoga će projekt razviti obrazovne materijale za akademsku zajednicu kako bi joj se pomoglo da pospješi integraciju ove društveno ranjive kategorija stanovništva u akademsku i općenito EU zajednicu. Za ostvarenje ovog cilja planira se organizacija i održavanje ljetnih škola. Kroz projekt se očekuje razvijanje učinkovitih obrazaca aktivnosti, koji će migrantima omogućiti učinkovitu prilagodbu novom okruženju, ravnopravno sudjelovanje u europskom i globalnom ekološkom i kulturnom prostoru, odgovorno korištenje i potrošnju prirodnih resursa te odnos poštovanja prema zajedničkim europskim vrijednostima. Glavni cilj IntegratEU projekta jest razviti inovativni, višedimenzionalni, transverzalni i interaktivni pristup za jačanje kompetencija sveučilišne akademske zajednice za provedbu, ključnim putem kroz ekološku ljetnu školu, edukativnih procesa vezanih uz socijalno uključivanje i integraciju osoba iz ranjivih skupina, migranata i izbjeglica (s fokusom na ukrajinske) u društva EU. Cilj je i navedene skupine podržati i pomoći im u boljem razumijevanju i prilagodbi trenutnom europskom kontekstu te uz sve članove društva potpunijem razumijevanju i poštovanju zajedničkih europskih vrijednosti.

Europia – On-Wheels ljetna škola za sociokulturnu evoluciju europskih vrijednosti, načela, identiteta i svijesti.

Ideja za prijedlog EUROPIA proizašla je iz slabljenja predodžbe i vjere u svrhu, snagu i stvarnu moć EU. Vidljivo i kroz sve veće zagovaranje decentralizacije i snažnijih nacionalnih vlada. Ipak, nakon dvogodišnje krize uzrokovane Covid-19 i aktualnog vojnog sukoba u Ukrajini, Europa treba biti ujedinjenijom nego ikada. Stoga bi njezine građane trebalo podsjetiti na zajednička načela i vrijednosti na kojima se temelji život u EU tj. slobodu, demokraciju, jednakost i vladavinu prava, promicanje mira i stabilnosti. Sukladno, glavni je cilj projekta EUROPIA razviti inovativan, holistički, integralni i modularni pristup edukaciji za jačanje kapaciteta sveučilišne akademske zajednice za provođenje procesa obrazovanja u području europske povijesti, prava i politike sa specifičnim i ciljanim fokusom na zajedničke europske vrijednosti, načela, identitet i svijest.

InThrace – Građanski angažman, integracija i bolje upravljanje nacionalnom nematerijalnom baštinom za podizanje svijesti o europskim zajedničkim vrijednostima – EU kontekst, perspektive i aktivno građanstvo

Razmjena dobrih praksi i pristupa rješavanju problema jedno je od najvrjednijih postignuća suživota u EU. Uzimajući u obzir bogatu i veliku nematerijalnu baštinu Europe, i njezinu integraciju u urbani okoliš, društveni život i turistička ponuda imaju potencijal biti prirodnim i učinkovitim načinima pristupa temi urbane multikulturalnosti, različitosti i tolerancije unutar zajedničkog EU konteksta. Opći cilj InThrace projekta jest poboljšati i obogatiti kompetencije sveučilišne akademske zajednice kako bi se pospješila interpretacija, očuvanje, integracija i održivo upravljanje nacionalnom nematerijalnom baštinom u urbanom i suburbanom okolišu kao još jedan vid poticanja građanskog aktivizma, podizanja svijesti o nacionalnom i EU identitetu te olakšavanja boljeg razumijevanja zajedničkih EU vrijednosti, načela i koncepta zajedničke budućnosti.

Izv. prof. dr. sc. Matija Ivačić

DIGEOCAT&Lib. – Research into representations of intercultural contacts in Czech travelogue texts from the Mediterranean up to 1918, using digital humanities tool

Projekt je usmjeren na istraživanje reprezentacija interkulturnih kontakata na prostoru Mediterana u češkim putopisima napisanima do 1918. godine, kao i obrada istih pomoću alata digital humanities. Suradnjom znanstvenikâ iz prirodnih znanosti (područje geoinformatike) te čeških, talijanskih, španjolskih i hrvatskih znanstvenika iz humanističkih znanosti (područje filologije), kreirat će se digitalni multitematski atlas koji će biti dostupan online i koji će biti povezan s digitalnom knjižnicom, što je ujedno glavni cilj projekta. Osim što će prikazivati rute pojedinih putopisaca, atlas će se moći pretraživati po tematskom ključu (npr. vjeroispovijest, položaj žena, običaji, jezik, itd.). Partnerske institucije na projektu su Sveučilište u Olomoucu (Češka), Moravska zemaljska knjižnica (Češka), Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište u Udinama (Italija) i Sveučilište u Granadi (Španjolska). Projekt traje od 1. 12. 2022. do 30. 11. 2025.

Iva Melinščak Zlodi

DIAMAS – Razvoj modela za institucijsko otvoreno izdavaštvo i unaprjeđivanje znanstvene komunikacije (Developing Institutional open Access publishing Models to Advance Scholarly communication)

Znanstveno izdavaštvo u otvorenom pristupu je izuzetno raznoliko. Jedan segment čini izdavačka aktivnost samih znanstvenih ustanova, koja uvelike (p)održava društvenu, jezičnu, kulturnu i epistemološku raznolikost u europskom istraživačkom prostoru. Takvo izdavaštvo često djeluje po ‘dijamantnom’ modelu (besplatno je za autore i čitatelje). U prijelazu na otvoreni pristup, znanstvene ustanove nailaze na višestruke prepreke, vezane uz potrebne vještine, organizaciju, vidljivost i održivost, koje bi se mogle ukloniti boljom suradnjom. U tome je cilj projekta DIAMAS: povezivanje aktera, suradnja, podizanje kapaciteta, kvalitete i vidljivosti.

U projektu je provedeno istraživanje nakladničkih aktivnosti europskih ustanova, kao i smjernica i standarda kvalitete u izdavaštvu. Na temelju rezultata, definiran je Standard kvalitete za dijamantni otvoreni pristup. Potom slijedi niz aktivnosti dijeljenja znanja i dobrih praksi, izrade edukativnih materijala te izgradnja mreža za podršku i suradnju.

Prof. emeritus Dean Ajduković

Sonar-citiesSocial Sciences Participatory Research-Action for Preparedness in Risk Management for Disasters and Health Emergencies in Europe’s Cities

Social Sciences Participatory Research-Action for Preparedness in Risk Management for Disasters and Health Emergencies in Europe’s Cities (Sonar-Cities) je istraživački projekt u okviru programa Horizon Europe (poziv Disaster-Resilient Society) u kojem sudjeluje 12  institucija iz 8 zemalja, a koordinator je Institut Pasteur, Paris, Francuska. Vvoditelj dijela projekta u Hrvatskoj je prof. emeritus dr. sc. Dean Ajduković s Odsjeka za psihologiju.

Cilj projekta je učiniti europske gradove otpornijima na velike zdravstvene ugroze i katastrofe razvojem alata i postupaka za upravljanje rizicima i postupanje hitnih službi u zaštiti i spašavanju usmjerene na specifične potrebe ranjivih skupina građana. Na temelju analize u prošlim izvanrednim situacijama u 6 europskih gradova, u suradnji s pripadnicima ranjivih skupina, hitnim službama i donositeljima odluka, razvit će se smjernice koje će pridonijeti boljoj pripremljenosti i komunikaciji u krizama, ojačati kapacitete za psihosocijalno zbrinjavanje ugroženih, te smanjiti negativne posljedice. Rezultati će se diseminirati svim zainteresiranim dionicima.