OPĆA PITANJA
Svi aktivni studenti* predaju e-molbe putem sustava student.ffzg.unizg.hr. Studenti koji nisu aktivni svoje molbe dostavljaju u Urudžbeni ured isključivo putem adresa e-pošte urudzbeni@m.ffzg.hr.
*Aktivni studenti su oni studenti koji su upisani u tekuću akademsku godinu. Svi zahtjevi koji se šalju kao i ostala korespondencija aktivnih studenata putem adrese e-pošte stuslu@m.ffzg.hr trebaju biti poslani isključivo sa službenih adresa e-pošte te je u njima, uz osnovne podatke, potrebno navesti i JMBAG.
1. Koje je radno vrijeme Studentske službe?
Radno vrijeme Studentske službe je od ponedjeljka do petka od 10:00 do 11:00 i od 12:00-14:00 sati.
2. Trebam potvrdu ili potvrdu s prijepisom ocjena. Trebam li dolaziti u Studentsku službu ili to mogu obaviti mailom?
Nije potrebno ni jedno od navedenog jer potvrde možete preuzeti sami putem Studomata (upute za izdavanje potvrda s elektroničkim pečatom). Nakon što ih zatražite, potvrde s elektroničkim pečatom stići će na Vaš @m.ffzg mail. Takve potvrde nije potrebno dodatno ovjeravati, a njihova se vjerodostojnost može provjeriti na sljedećoj poveznici.
3. Kako da znam koju rubriku trebam odabrati kada želim zatražiti potvrdu o studiranju?
U Studomatu potvrdite Zahtjev za izdavanjem potvrda s elektroničkim pečatom te, ukoliko želite potvrdu o studiranju ili prijepis ocjena na hrvatskom jeziku trebate izabrati rubriku “Potvrda o upisu” tj. ”Potvrda o upisu s prijepisom ocjena“, a ako trebate potvrdu o studiranju ili prijepis ocjena na engleskom jeziku treba izabrati rubriku “Potvrda o upisu za internacionalnu uporabu” tj. “Potvrda o upisu s prijepisom ocjena za internacionalnu uporabu”.
4. Na koji način mogu dobiti neku specifičnu potvrdu o statusu studenta (potvrdu o upisu) koju nije moguće dobiti na Studomatu?
U tom slučaju kroz sustav e-molbi student.ffzg.unizg.hr trebate uputiti zahtjev za izdavanjem potvrde o upisu ili potvrde s prijepisom ocjena. U zahtjevu je potrebno navesti svrhu izdavanja takve potvrde te dodatne informacije koje potvrda/prijepis ocjena trebaju sadržavati.
5. Što mi je potrebno za ispis s Fakulteta?
Za ispis s Fakulteta potrebno je predati e-molbu za ispis te kao privitak dodati potvrdu o vraćenim svim knjigama koju možete dobiti u knjižnici. Ispis se ne naplaćuje, no student je dužan prije samog ispisa podmiriti sva eventualna dugovanja prema Fakultetu. Ne postoji krajnji rok za ispis i ispisujete se kad to sami zatražite.
Također je važno da u slučaju prijelaza na neko drugo visoko učilište ne pokrećete postupak ispisa s FFZG-a sve dok Vam molba na drugom visokom učilištu ne bude pozitivno riješena.
6. Na koji način mogu predati e-molbu?
Svi aktivni studenti predaju molbe putem sustava student.ffzg.unizg.hr. Studenti koji nisu aktivni svoje molbe dostavljaju u Urudžbeni ured isključivo putem e-pošte adresa urudzbeni@m.ffzg.hr. Aktivni studenti su oni studenti koji su upisani u tekuću akademsku godinu. OPIS POSTUPKA NALAZI SE U SUSTAVU.
7. Gdje možemo naći obavijesti i odluke važne za naše studiranje?
Sve važni dokumenti nalaze se na mrežnoj stranici Filozofskog fakulteta u okviru Propisi, a na stranici Studentske službe nalaze se sve važne obavijesti vezane uz upise. Kako bi se spriječile eventualne neugodne situacije, ove je obavijesti posebno važno pažljivo proučiti i redovito pratiti u vrijeme upisa.
8. Što učiniti ako iz nekog razloga trebam novu iksicu (stara je izgubljena, oštećena, ukradena)? Gdje se mogu preuzeti iksicu i kome se možemo obratiti ako sa istom imamo problem?
U slučaju da trebate izvaditi novu iskaznicu, potrebno je predati e-molbu u sustavu student.ffzg.unizg.hr. Obvezno priložiti ispunjeni obrazac i dokaz o uplati troškova tiskanja nove iskaznice (iznos i podaci za plaćanje nalaze se u obrascu). Ako za vrijeme trajanja izrade nove iskaznice želite koristiti privremenu iskaznicu, trebate doći u Studentsku službu. Nove iksice preuzimaju se u Info centru (nakon 10-14 dana), a sva pitanja ili probleme vezane uz iksice možete poslati na mail stuslu@m.ffzg.hr ili možete osobno doći u Studentsku službu.
9. Što moram napraviti kada promijenim mjesto prebivališta?
U sustavu student.ffzg.unizg.hr potrebno je što prije dostaviti presliku nove osobne iskaznice ili potvrdu o promjeni prebivališta. Potvrdu možete zatražiti u nadležnoj policijskoj upravi/policijskoj postaji (PU/PP) prema mjestu u kojem je prijavljeno novo prebivalište ili je preuzeti putem sustava e-Građani.
10. Što moram napraviti ako promijenim osobne podatke (ime, prezime, promjena spola…?)
U sustavu student.ffzg.unizg.hr potrebno je priložiti izvod iz matice vjenčanih, rješenje o promjeni imena, rješenje o promjeni spola i slično.
11. Kome se možemo obratiti za pitanja vezana uz organizaciju nastave i ispita?
Možete se obratiti izvođaču kolegija, nastavniku mentoru, pročelniku odsjeka ili tajništvima odsjeka/katedri. Na web stranicama odsjeka/katedri navedeni su u zasebnim dokumentima red predavanja kao i ispitni rokovi. Studentska služba nema utjecaj na navedeno.
12. Što je potrebno učiniti ako želim promijeniti izborni kolegij?
Izborni kolegij mijenjate putem e-molbe te u istu prilažete: obrazloženje ispisa kolegija, dopuštenje profesora s čijeg kolegija odlazite i pročelnika. Promjenu morate zatražiti u prva dva tjedna nastave kako je navedeno u članku 46. Pravilnika o studiranju.
UPIS GODINE
Prije svakog upisa godine na Studomatu, važno je provjeriti nastavni program upisanog studija i raspored predavanja te se u slučaju nejasnoća, na matičnom odsjeku raspitati za dodatne informacije o studiju. To je ujedno prilika da dobijete potrebne savjete i preporuke o odabiru izbornih (ponekad i obveznih) kolegija i steknete jasnu predodžbu o svom studiju. Prije samog upisa putem Studomata nabolje je napraviti popis kolegija koje želite upisati, ovisno o ponudi svakog pojedinog studija i o tome što vam odgovara po rasporedu predavanja (tako da izbjegnete kolizije). Popis bi, osim željenih kolegija, trebao sadržavati i eventualne zamjenske kolegije, s obzirom da je upis u izborne kolegije ograničen upisnim kvotama tj. brojem studenata koji određeni kolegij mogu upisati. Nadalje, potrebno je detaljno proučiti upute za način i tijek procesa upisa godine na Studomatu koji se nalazi na poveznici.
U slučaju da, iz bilo kojeg razloga, niste u mogućnosti na zadovoljavajući način dovršiti upis godine na Studomatu (željeni i zamjenski kolegiji su popunjeni, trebate dodatne informacije vezane uz raspored, nastavni program i slično), završite s radom na Studomatu i pomoć potražite na matičnom odsjeku. Za tehničke probleme u vezi samog upisa na Studomatu koji nisu vezani uz ranije navedene, javite se u Studentsku službu. Upis kolegija i, na kraju, upis godine u ISVU, opet možete započeti ponovnim pristupanjem Studomatu.
Za promjenu već odabranih i upisanih kolegija potrebno je predati e-molbu.
1. Moram li kao student nakon upisa još nešto učiniti ili je nakon što predam e-molbu moj upis gotov?
Prvi korak je provjeriti status e-molbe u sustavu student.ffzg.unizg.hr pod Moje zamolbe. Nakon toga ste, odmah nakon upisa (najkasnije do 15. listopada tekuće godine), dužni provjeriti upisni list i upisane kolegije u ISVU sustavu. Ako uočite grešku morate odmah kontaktirati Studentsku službu kako bi se ista na vrijeme mogla ispraviti.
ISVU STUDOMAT – Upis kolegija
Studomat je ISVU modul putem kojega je omogućen automatizirani upis obveznih i/ili izbornih kolegija isključivo u skladu sa:
-
- pravilima o upisu više godine studija te pravilima o najmanjim i najvećim dozvoljenim brojem upisanih ECTS bodova na studiju i u semestru (Pravilnik o studiranju na prijediplomskim, diplomskim i integriranim studijima Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, čl. 42. i čl. 44)
- najmanjim i najvećim brojem ECTS bodova na studiju koje je potrebno upisati iz neke izborne grupe (zadano nastavnim programom studija)
- brojem mjesta na kolegiju (kvota za upis)
- ostalim važećim pravilima, odlukama i uredbama Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Putem Studomata upisuju se isključivo kolegiji koji su predviđeni nastavnim planom studija, a sve što student želi upisati izvan nastavnog programa treba, uz valjano obrazloženje i dopuštenje odsjeka, obaviti putem sustava e-molbi.
Postupak prijavljivanja na kolegije odvija se u nekoliko koraka:
PRVA PRIJAVA NA STUDOMAT
-
- prijavljujete se na Studomat koristeći podatke koje ste preuzeli u Info-centru
- upisujete i potvrđujete svoju novu lozinku
- upisujete obvezne osobne podatke
- odabirete izborne i/ili obvezne kolegije
- odabir kolegija mora biti u skladu s pravilima o ECTS bodovnim kvotama navedenima na sučelju Studomata
- nakon odabira željenih kolegija provjerite vlastiti izbor i na kraju potvrdite upis kolegija
SVAKA SLJEDEĆA PRIJAVA NA STUDOMAT
-
- prijavljujete se na Studomat s AAI@EduHr elektroničkim identitetom
- odabirete obvezne i/ili izborne kolegije
- odabir kolegija mora biti u skladu s pravilima o ECTS bodovnim kvotama navedenima na sučelju Studomata
- ako odabirom kolegija iz predviđenog semestra nije moguće ispuniti kvotu za upis kolegija, odabirete kolegije iz sljedećeg semestra za koje su ispunjeni preduvjeti
- nakon odabira željenih kolegija provjerite vlastiti izbor i na kraju potvrdite upis kolegija
- nakon što ste obavili upis, još jednom provjerite upisane kolegije
Važne napomene:
-
- kada jednom potvrdite i upišete odabrane kolegije više ne možete promijeniti odabir kolegija putem Studomata
- ako želite promijeniti svoj odabir tj. ispisati se s kolegija i upisati drugi, a da pri tome zadovoljavate uvjete za takvu promjenu, dužni ste predati e-molbu.
ZBOG UČESTALIH IZMJENA I BRISANJA UPISANIH IZBORNIH PREDMETA, TREBA SE ČEŠĆE PROVJERAVATI STANJE U STUDOMATU.
2. Koliko ECTS bodova moram ostvariti da bih upisao višu godinu studija?
Za upis 2. godine studija potrebno je ostvariti 44, a za upis 3. godine 88 ECTS bodova. Navedeni bodovi ne odnose se na prag za plaćanje participacije.
3. Moram li ponovno upisati kolegije koje sam imao upisane prethodne akademske godina, a nisam ih položio?
Morate ponovno upisati sve nepoložene kolegije u skladu s člankom 45. Pravilnika o studiranju.
PARTICIPACIJE
1. Plaća li se participacija za prvu godinu prijediplomskog studija?
Ne plaća, ali samo u slučaju kada pristupnik prvi put upisuje redovni studij i ako ima državljanstvo Republike Hrvatske ili države članice EU. Studenti koji su putem Državne mature i Središnjeg prijavnog ureda ostvarili pravo upisa u 1. godinu prijediplomskog studija na FFZG-u, a do sada su već studirali u statusu redovitog studenta na nekom drugom studiju u RH plaćaju punu participaciju u iznosu od 955,60€ u maksimalno četiri jednaka obroka: prvi odmah pri upisu, a ostali prema zaduženju u Studomatu.
2. Prije upisa na FFZG studirao/la sam na nekom drugom fakultetu, ali nisam završio/la studij. Hoću li imati pravo na subvenciju školarine prilikom upisa na studij?
Da, ali samo ako se radi o prvoj promjeni studija i ako ste na studiju s kojeg prelazite imali ostvarenih 55 ECTS bodova u prethodnoj akademskoj godini. Ako se radi o trećem ili višem prelasku ili ako se radi o prvom prelasku bez ostvarenih 55 ECTS bodova u prethodnoj akademskoj godini, na studiju s kojeg prelazite, prilikom upisa studija imat ćete obvezu plaćanja maksimalne participacije u troškovima studija koja iznosi 955,60 € dok će daljnja obveza plaćanja participacije u troškovima studija u sljedećim upisanim akademskim godinama ovisiti o Vašem uspjehu na studiju.
3. Hoću li nakon prijelaza imati pravo na subvenciju školarine?
Pročitati odgovor pod brojem 2.
4. Kako se naplaćuje participacija prema broju ostvarenih bodova po ECTS-u?
Plaćanje ovisi o broju ECTS bodova koje ste stekli u prethodnoj akademskoj godini. Ako ste u prethodnoj akademskoj godini ostvarili 55 ECTS bodova, ne plaćate ništa, ako ste ostvarili manje od 30 ECTS bodova plaćate punu participaciju, a ako ste ostvarili između 30 (uključivo) i 54 (uključivo) ECTS bodova, plaćate samo predmete koje niste položili i to 15,93 € po bodu.
Primjer 1.: osvojeno je 0-29 ECTS bodova, plaća se 955,60€
Primjer 2.: bez obzira na osvojen broj bodova po ECTS-u, nije osvojeno 15: 15×15,93=238,90€, plaća se 238,90€
Primjer 3.: osvojeno je 55-60 ECTS bodova, participacija se ne plaća.
U zbroj bodova ne ulaze dodatni ECTS bodovi nego isključivo bodovi propisani nastavnim programom studija kojeg studirate odnosno bodovi priznati za bodove propisane nastavnim programom (npr. bodovi stečeni na studentskoj razmjeni koji ne ulaze u dodatne ECTS bodove već se priznaju za bodove nastavnog programa).
5. Treba li, kada i gdje donijeti ili poslati dokaz o uplati participacije kod upisa u višu godinu?
Ne, dokaz o uplati (uplatnica, izvadak o obavljenim uplatama putem Internet bankarstva) nije potrebno ni donositi ni slati ako se točno prepiše poziv na broj sa Studomata. To će trebati napraviti samo u slučaju reklamacije ili na zahtjev referade (šalje se na stuslu@m.ffzg.hr).
6. Ulaze li ECTS bodovi ostvareni ove ak. godine, ali upisani prošle u obračun iznosa participacije?
Da. Svi bodovi koji su dio programa studija ostvareni u akademskoj godini, bez obzira na to kad je kolegij upisan, ulaze u obračun iznosa participacije za akademsku godinu u kojoj su ostvareni. Važno je znati da se ovo odnosi isključivo na obračun participacije.
7. Moraju li svi plaćati troškove upisnine u akademsku godinu?
Troškovi upisnine definirani su Odlukom o visini troškova upisa i plaćaju ih svi studenti, bez obzira na to trebaju li ili ne plaćati participaciju. Ovi se troškovi plaćaju samo kod upisa u zimski semestar sljedeće akademske godine.
8. Koliko plaćam ako upisujem „apsolventsku“ godinu?
Od uvođenja bolonjskog procesa studiranja, pojam „apsolventska godina” i “apsolventura“ ne postoji. Ako upisujete godinu izvan nominalnog trajanja studija, ustvari upisujete ponavljanje završne godine studija.
Plaćanje školarine je definirano Odlukom o visini troškova upisa, visini participacije studenata u troškovima studija i o drugim vidovima plaćanja studenata sveučilišnih studija na Filozofskom fakultetu koju Fakultetsko vijeće donosi za svaku akademsku godinu.
9. Što je potrebno učiniti ako u zadnje dvije akademske godine nisam ostvario 36 ECTS bodova?
Po novom Zakonu o visokom obrazovanju to više ne predstavlja prepreku za nastavak studiranja i nije uvjet za upis naredne akademske godine, dakle ne morate osvojiti 36 ECTS bodova da bi zadržali status studenta.
PREHRANA I RAD PREKO SC-a
1. Koliko ECTS bodova moram osvojiti da bih zadržao pravo na prehranu?
Morate osvojiti 18 ECTS-a u prethodnoj akademskoj godini, odnosno 36 u prethodne dvije akademske godine. Bez obzira u kojoj akademskoj godini je kolegij upisan, ECTS bodovi se računaju u onoj akademskoj godini u kojoj je kolegij položen.
2. U kojem slučaju gubim pravo na prehranu?
Pravo na prehranu gubite ako u prethodnoj akademskoj godini niste ostvarili 18 ECTS bodova, odnosno u prethodne dvije akademske godine 36 ECTS bodova te u slučaju da studirate dulje od nominalnog trajanja na razini studija na kojoj studirate uvećano za još jednu godinu studija (npr. ako ste na prijediplomskoj razini koja nominalno traje 3 godine, imate 4 godine pravo na prehranu odnosno ako ste na diplomskoj razini koja nominalno traje 2 godine, imate pravo na prehranu 3 godine). Također, pravo na prehranu nema student koji po drugi put mijenja studijski program i zbog toga treći put upisuje studijski program iste razine studija. U zbroj bodova ne ulaze dodatni ECTS bodovi nego isključivo bodovi propisani nastavnim programom studija kojeg studirate odnosno bodovi priznati za bodove propisane nastavnim programom (npr. bodovi stečeni na studentskoj razmjeni koji ne ulaze u dodatne ECTS bodove već se priznaju za bodove nastavnog programa).
3. Koliko ECTS bodova moram ostvariti da bih zadržao pravo na rad preko SC-a i u kojem slučaju gubim pravo na rad?
Da bih zadržali pravo na rad preko SC-a morate ostvariti barem 1 ECTS bod u prethodnoj akademskoj godini. Pravo na rad preko SC-a gubite ako u prethodnoj akademskoj godini niste ostvarili barem 1 ECTS bod, ako ste po 3. put mijenjali studij ili ste 3. put upisali prvu godinu studija. U zbroj bodova ne ulaze dodatni ECTS bodovi nego isključivo bodovi propisani nastavnim programom studija kojeg studirate odnosno bodovi priznati za bodove propisane nastavnim programom (npr. bodovi stečeni na studentskoj razmjeni koji ne ulaze u dodatne ECTS bodove već se priznaju za bodove nastavnog programa). Preporuča se da za listopad tekuće godine izvadite ugovor tijekom rujna za slučaj da vam upis ne bude potvrđen do 30. rujna tekuće godine. U svakom slučaju ugovor se može izvaditi i osobnim odlaskom u SC ako ga niste u mogućnosti preuzeti online.
4. U kojem slučaju gubim pravo na zdravstveno osiguranje?
Zdravstveno osiguranje prestaje prestankom statusa studenta propisanim člankom 10. stavkom 1. Pravilnika o studiranju. Rok za reguliranje prava iz zdravstvenog osiguranja je 30 dana od prestanka statusa studenta odnosno 30 od dana diplomiranja ili do 30. listopada tekuće godine u slučaju da odustanete od studija i ne upišete sljedeću akademsku godinu.