Tijekom protekla dva vikenda u prostorima Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održana je pripremna radionica za studente polaznike kolegija ”Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom”. Nositelj kolegija je Sveučilište u Zagrebu, a izvoditelj Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Cilj kolegija je osposobiti studente za pružanje kvalitetne vršnjačke potpore studentima s invaliditetom u akademskom okruženju.
Kolegij je dostupan za upis studentima svih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu neovisno o godini i razini studija, a uvjet upisa je poznavanje studenta s invaliditetom kojem je potrebna vršnjačka potpora te je suglasan da mu kolega sa studijskog usmjerenja pruža potporu organiziranu na taj način. Studenti koji upišu kolegij pružaju kolegi s invaliditetom potporu za lakše snalaženje u akademskom okruženju – primjerice potporu prilikom dolazaka na fakultet, kretanju po prostorima fakulteta, pisanju bilježaka s predavanja, rješavanju administrativnih procedura, posredovanju u komunikaciji i sl.
Kolegij traje jedan semestar i nosi 5 ECTS bodova. Obaveze na kolegiju organizirane su u dva dijela: prvi dio je pripremna radionica za studente asistente koja se održava na početku svakog semestra, dok se drugi dio odnosi na pružanje vršnjačke potpore kolegi s invaliditetom tijekom semestra te redovite grupne konzultacije (superviziju).
U zimskom semestru ak. god. 2021./2022. u kolegiju sudjelovali su studenti Filozofskog fakulteta, Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Fakulteta hrvatskih studija i Fakulteta organizacije i informatike. Pripremna radionica za studente asistente održana je 11., 12., 13. i 19. ožujka 2022. u dvoranama Filozofskog fakulteta. Posljednji dan radionice okupili su se studenti asistenti i studenti s invaliditetom radi zajedničke izrade planova pružanja vršnjačke potpore.
Kolegij ”Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom” nastao je kao jedna od mjera izjednačavanja mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Educirani i senzibilizirani studenti asistenti, pružajući osnove vršnjačke potpore, mogu kreirati takve uvjete za studente s invaliditetom kojima će se prevladati čitav niz prepreka koje organizacijski i objektivno postoje u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Istodobno, kroz znanja i vještine stečene u pripremnoj radionici te provođenjem vršnjačke potpore sami studenti asistenti stječu neprocjenjivo iskustvo i razvijaju čitav niz socijalno poželjnih vještina i sposobnosti.